جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 337359
۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
شهدای روحانی گیلان

یادوراه 150 شهید و 200 ایثارگرروحانی با حضور علما،فضلا،طلاب و اساتید حوزه علمیه استام رشت برگزار و طلاب این استان با آرمان های شهدا پیمان مجدد بستند.

به گزارش  خبرگزرای «حوزه» از  گیلان، یادواره شهدای روحانی در راستای بزرگداشت  و زنده نگه داشتن مقام شامخ 150شهید و 200 ایثار گر روحانی، ظهر امروز در مدرسه مهدویه رشت با حضور روحانیت و طلاب شهرستان رشت برگزار گردید.

حجت الاسلام حجازی،  مدیر اقامه نماز استان گیلان ومسئول مدرسه مهدویه رشت در این مراسم  با اشاره به آیه «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء» گفت :یادواره شهدای روحانی نسبت به سایر مراسم تجلیل ها، دارای ویژگی خاصی است  و آن این است که روحانیت به غیر از بعد دفاعی ،در راستای ترویج و تبلیغ اسلام ناب محمدی در جبهه ها نیز تلاش می کردند .

وی ادامه داد: ازامام جعفرصادق (ع)  روایت است که «أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِی السَّماءِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ اللَّهِ جَذْرُهَا[1] وَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع ذِرْوُهَا وَ فَاطِمَهُ ع فَرْعُهَا وَ الْأَئِمَّهُ مِنْ ذُرِّیَّتِهَا أَغْصَانُهَا وَ عِلْمُ الْأَئِمَّهِ ثَمَرُهَا؛ با این مفهوم که شجره طیبه  باید در هرجامعه ای الگو و اصل باشد که اگر چنین شد ان جامعه دیگر ضربه نخواهد خورد.

این استاد حوزه علمیه گیلان در ادامه با بیان اینکه علم ائمه از قرآن نشات می گیرد و امروز طلاب ادامه دهنده این راه هستند،گفت :از وظایف اصلی روحانیت در جامعه  ترویج علوم  ائمه و اسلام ناب محمدی  در جامعه است چون که اگر روحانیت این علوم را ترویج نکنند، آن جامعه ابتر خواهد ماند .

به گفته وی ،شهدای روحانی برای تبلیغ و ترویج حقایق به جنگ رفتند تا حق به جای باطل قربانی نشود همانطور که در حال حاضر گروهکهای  تکفیری به نام اسلام دستورات تکفیری دشمنان اسلام را در جامعه اسلامی پیاده می کنند و اگر روشنگران دینی به وظیفه خود درست انجام ندهند این اعمال شنیع و دور از اسلام  به عنوان اسلام شناخته و گسترش می یابد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha