سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
عابدینی قزوین

حوزه/ امام جمعه موقت قزوین از اهانت غربی ها به ساحت پیامبر اکرم(ص) به عنوان اوج درماندگی دشمنان اسلام و نشانه پیروزی منطق اسلام در کشورهای غربی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در نشست هفتگی تفسیر قرآن، در امام زاده اسماعیل (ع) قزوین بیان کرد: اهانت دشمنان اسلام به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) نشان دهنده اوج استیصال و درماندگی آنان است و می خواهند با این کار نشان دهند که کارد به استخوانشان رسیده است.

وی افزود: در دوران انقلاب اسلامی ایران هم وقتی رژیم شاه به امام خمینی(ره) اهانت کرد، طولی نکشید که اهانت کنندگان سرنگون شدند و همه اینها نشان از پیروزی منطق اسلام و تحقق وعده خداوند در آیه 2 سوره نصر « وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا/ و مردم را ببيني گروه گروه وارد دين خدا مي‏شوند» است.

امام جمعه موقت قزوین با بیان این که شیطان با زیبا جلوه دادن کارها به فریب برخی افراد می پردازد، اظهار کرد: انسان هایی که در مسیر شیطان گام برمی دارند، شیطان کارهای آنها را رنگ آمیزی کرده و زیبا جلوه می دهد و اگرچه عملکرد این افراد دارای رنگ و بوی دینی، اسلامی و انقلابی باشد، اما کاملا همسو با نقشه های شیطان و در مسیر برآورده کردن افکار شیطانی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی  از بزرگ جلوه دادن دشمن به عنوان ویژگی دیگر شیطان نام برد و خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که شیطان انجام می دهد این است که در جبهه های جنگ و در برخورد با دشمن، به بزرگ نمایی او می پردازد و این که عده ای اظهار می کنند اگر آمریکا بمبی بیاندازد، ما هیچ کاری نمی توانیم انجام بدهیم، گفته ای شیطانی و خلاف واقع است، چرا که ما هم دارای موشک ها و سلاح هایی هستیم که ترس در دل دشمن انداخته است.

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های قزوین از ایجاد فراموشی به عنوان یکی دیگر از ویژگی های شیطان نام برد و گفت: شیطان سعی می کند تا ما را نسبت به گذشته خود غافل کند و ما یادمان برود که کجا و چگونه بودیم و بدی ها و دشمنی ها و مواضع ایمانی و قرآنی خود را فراموش کنیم.

وی افزود: امروزه هم شیطان بزرگ سعی می کند تا ما دستور فرماندهان آمریکایی برای به رگبار بستن مردم در تهران، جاسوسی های عمال او در لانه جاسوسی، قتل وعام ها، سرقت اموال و بیت المال و تمام جنایت های آمریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی را فراموش کنیم و با آنها از در دوستی درآییم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: ایجاد دشمنی، نفرت و کینه بین کسانی که باید دارای رابطه حسنه ای باهم باشند از دیگر ویژگی های شیطان است و در جبهه داخلی باید با دشمنی و در جبهه خارجی با دشمن جنگید.

وی ادامه داد: افراد داخل کشور مثل منافقین و فتنه گران  که سعی در ایجاد دشمنی و برهم زدن آرامش کشور دارند، دشمن هستند، اما دوستداران امام(ره) و انقلاب و نظام که در مسیر آرمان ها و اهداف انقلابی حرکت می کنند اگر چه در خارج از کشور هم باشند جزو افراد داخل کشور محسوب می شوند.

امام جمعه موقت قزوین، وعده دادن و آرزو سازی را ویژگی دیگر شیطان برشمرد و عنوان کرد:  شیطان سعی می کند تا با دادن وعده های دروغین و آرزوسازی ها طولانی، اهل ایمان را از مسیر حق منحرف سازد و فریب خوردگان حیله های شیطان هم خیال می کنند که می توانند با امیدواری به این وعده ها و آرزوها، به اهداف خود برسند، در حالی که این گونه نیست و وعده دادن و آرزو سازی از جمله راه های فریب توسط شیطان است.

وی افزود: دلبستگی به وعده برداشته شدن تحریم های آمریکا و یا آزاد کردن پول های بلوکه شده ایران در کشورهای خارجی، نمونه و مصداق آرزوسازی شیطان است که عده ای به این وعده ها دل بسته و آرزوی برآورده شدن آنها را دارند، در حالی که فریبی بیش نیست و کره شمالی نمونه ای عالی از عملکرد دشمنان در این عرصه است.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: قرآن کریم در آیات متعددی پرده از فریب ها و حیله های شیطان برداشته و اگر ما نسبت به این گفته های صریح قرآن گوش ندهیم و فریب وعده های شیطان را بخوریم و در دام آن گرفتار شویم هیچ عذری نداریم و هم در دنیا و هم در آخرت از خاسران خواهیم بود.

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد: شیطان در عین فریب منافقین و افراد سست ایمان، وقتی که به اهل ایمان و توکل می رسد، هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و هر نقشه ای که می کشد، به سنگ می خورد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha