دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
کد خبر: 343618
۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
طلاب ایثارگر

حوزه/ طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه طی مراسمی با حضور شخصیت های حوزوی و کشوری تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دومین همایش ملی تجلیل از طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه با حضور آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، حجج اسلام والمسلمین شهیدی معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران، مروی معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، فقیهی عضو جامعه مدرسین، سعیدی امام جمعه قم، آشتیانی معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین، ملک دار معاون امور دانش آموختگان حوزه در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین ملک دار معاون امور دانش آموختگان حوزه به حضار خیرمقدم گفت.

وی با اشاره به اینکه نخستین همایش تجلیل از طلاب ممتاز و ایثارگر حدود دوسال پیش برگزار شد، ابراز داشت: در سال های اخیر ستاد شاهد و ایثارگر حوزوی با مشارکت مرکز مدیریت حوزه های علمیه و بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفته که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد و فعالیت های خوبی داشته است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین موذنی معاون فرهنگی و اموراجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه آمار 2640 طلبه شاهد و ایثارگر در ستاد شاهد حوزوی ثبت شده است، اظهار داشت: همچنین امروز 170 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر داریم که در ستادهای دانشگاه ها حضور دارند و مباحث سطح ارتقای علمی آن ها پیگیری می شود.

سپس آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه جامعه نیازمند الگو است، گفت: امروز بهترین الگو فرزندان شهدا هستند و مسیر و خطی که شما انتخاب می کنید بهترین الگو برای پایداری انقلاب است و هیچ شائبه ای ندارد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مروی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه سابقه علمای شیعه سرمایه هنگفت پرارزشی است که در اختیار طلاب قرار دارد، گفت: اگر صدها سال از وفات علمای بزرگ می گذرد و نام آن ها می درخشد به برکت اخلاص است و تمام گام های آن ها برای خدا بود.

سخنران پایانی این مراسم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بود که  با اشاره به اینکه روحانیت برای تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت برنامه ریزی کنند، گفت: حوزه در فرهنگ ایثار و شهادت طلایه دار باشد و همان گونه که در امور دینی به تبلیغ می پردازند به تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت که همان فرهنگ امام حسین(ع) است، اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/313 /33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha