یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
شهیدی

حوزه/ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بابیان این که امروز انقلاب ما مورد هجمه قرار گرفته است، گفت: ایثارگران و حوزویان باید با نقش آفرینی های خود به مقابله با هجمه فرهنگی بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی امروز در دومین همایش ملی تجلیل از طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) و فرا رسیدن ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم دنیا را به تجارت تشبیه می فرمایند و طبیعی است که تجارت سود و ضرر دارد؛ ایمان به خدا و رسول ایشان و جهاد در راه خدا موجب می شود که در این تجارت سود کند، سود این تجارت نجات از عذاب دردناک الهی است. 

وی با بیان اینکه تجارت، نیازمند سه رکن فروشنده، سرمایه و خریدار است، گفت: خداوند خود را خریدار معرفی کرده است و فروشنده مومنینی هستند که با مال و جان خود به عنوان کالای الهی معامله می کنند. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه در هر آیه ای که ایمان به خدا می باشد ایمان به رسول خداوند نیز مطرح شده است، بیان داشت: دنیا تجارت خانه اولیاء خداوند است و در برنامه انقلاب و دفاع مقدس کاملا این تجارت ظهور داشت و زن و مرد و کوچک و بزرگ این تجارت را کلید زدند. 

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی افزود: روحانیت به عنوان طلایه دار انقلاب اسلامی باید در این تجارت حضور فعال داشته باشد.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت 3700 شهید را تقدیم انقلاب کرده است، تصریح کرد: بالاترین آمار شهید روحانیت با 537 شهید روحانی از استان اصفهان است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: خراسان پیش از تفکیک 339 شهید، استان قم 304 شهید، استان مازندران 302 شهید و استان تهران 301 شهید تقدیم انقلاب کرده اند.  

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به اینکه 2598 طلبه، جانباز دفاع مقدس می باشند، گفت: بیش از 59 هزار جانباز شیمیایی داریم که 2123 جانباز نخاعی می باشند. 

وی تصریح کرد: جانبازانی داریم که 30 سال است بالشت زیر گردن وی می باشد و هنگامی که به آن ها می گوییم چه درخواستی دارید می گویند ما مدیون ملت ایران هستیم و  سلامت رهبری و موفقیت کشور را می خواهیم. 

معاون رئیس جمهور در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: رهبری به خانواده های شهدا می گفتند «ما هیچ گاه نمی توانیم جبران ایثارگری های شما را بکنیم»؛ ما اگر اتاق جانبازان نخاعی را با سکه های طلا نیز پر کنیم ایثار آن ها قابل جبران نیست. 

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی تصریح کرد: جانبازان نخاعی بستری شده در آسایشگاه ها در صدر ایثار و اخلاص و معرفت هستند.

وی با بیان اینکه رهبری به بنده سفارش کردند فرهنگ ایثار و شهادت را پررنگ کنید؛ چرا که هر موفقیتی برای انقلاب وجود دارد از ایثار خانواده های شهدا است و ما باید این راه را تبلیغ کنیم، ابراز داشت: رهبری تاکید کردند با خانواده شهدا دیدار کنید تا مردم بدانند ما می خواهیم این فرهنگ بماند. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه روحانیت برای تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت برنامه ریزی کنند، گفت: حوزه در فرهنگ ایثار و شهادت طلایه دار باشد و همان گونه که در امور دینی به تبلیغ می پردازند به تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت که همان فرهنگ امام حسین(ع) است، بپردازند. 

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه باید کاری کنیم که خانواده های شهدا افتخار کنند که شهیدی به انقلاب تقدیم کرده‌اند، ابراز داشت: این مسئله نیازمند انگیزه و همت و پویایی است ما باید این نقش را ایفا کنیم.    

وی با بیان  اینکه امروز انقلاب ما مورد هجمه قرار گرفته است، گفت: ایثارگران و حوزویان باید با نقش آفرینی های خود به مقابله با هجمه فرهنگی بپردازند.  

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با اشاره به توهین به رسول خداوند در پاریس، اظهار داشت: این ها به تعبیر امام راحل(ره) از اسلام سیلی خورده اند.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha