شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
لطفی - ایلام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان ایلام، بر گسترش و تقویت حوزه های استان ها تاکید کرد و از فراهم سازی ساخت مقدمات ساخت حوزه علمیه جامعه در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، در جلسه شورای حوزه علمیه ایلام که با حضور معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور برگزار شد با تاکید بر ضرورت گسترش حوزه های علمیه، گفت: تقویت حوزه های استان ها امری بسیار ضروری است، چرا که مانع  متمرکز شدن طلاب و روحانیون در شهر قم خواهدشد.

نماینده ولی فقیه در ایلام افزود: اگر این کار با دقت انجام شود، نیاز استان ها به روحانیون، رفع و خود طلاب هم در آرامش بیشتری به تحصیل خواهند پرداخت.

وی با اشاره به وضعیت حوزه علمیه استان ایلام، خاطرنشان کرد: اکنون هفت حوزه علمیه در شهرهای ایلام، دره شهر، آبدانان، دهلران، مهران، سرابله و ایوان تاسیس و راه اندازی شده که همگی آنها نیازمند تجهیز هستند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی یادآور شد: استان ایلام برای ادامه موفقیت در مسیر تربیت طلاب توانمند، نیازمند ساخت و راه اندازی حوزه علمیه جامع در مرکز استان است، البته اقدامات اولیه و  نقشه کار تهیه شده که امیدورایم بتوانیم با مساعدت های خیرین در ساخت آن گام برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور هم در این جلسه  از زحمات حجت الاسلام والمسلمین لطفی، بخاطر تاسیس مدارس علمیه در شهرستان های استان ایلام  تقدیر کرد و گفت: نماینده ولی فقیه در استان توانسته با مدیریت جهاد گونه، در توسعه و ایجاد حوزه های علمیه نقشی تاثیرگذار داشته باشد.

وی خاطرنشانکرد: امسال برای دومین سال متوالی است که حوزه ایلام از نظر شورا و مدیریت حوزه های علمیه کشور، شایسته تقدیر شناخته می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha