یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌‌الاسلام علیدوست

حوزه/حوزه علمیه قم به برکت وجود حضرت معصومه(س) تأسیس شد و از درون این حوزه روحانیت رشد کرد و به خاستگاه و پناهگاه انقلاب تبدیل شد.

 حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم علیدوست، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان این که همه امامزادگان که در ایران و غیر ایران هستند احترامشان واجب است اظهار کرد: برخی از این چهره‌ها ویژگی بارزی دارند که حکایت از مقام بلند آن‌ها دارد از جمله ایشان حضرت فاطمه معصومه(س) است.

وی بیان کرد: عظمت حضرت معصومه(س) را می‌توانیم هم از زیارت‌نامه ایشان که به نقل از معصوم(ع) است بفهمیم و هم از روایات معتبری که در فضیلت ایشان بیان شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در زیارت‌نامه حضرت بیان شده است "یا فاطِمَةُ اِشْفَعى لى فِى الْجَنَّةِ" یعنی که "اى فاطمه(معصومه) در بهشت من را شفاعت كن" گفت: این زیارت‌نامه از معصوم(ع) نقل شده است که نشان می‌دهد که حضرت فاطمه معصومه(س) مقام شفاعت دارند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال خودش رحیم و رحمان است و نیازی نیست که از بندگان کسی وساطت کند تصریح کرد: شفاعت در اینجا مقام شفیع را نشان می‌دهد و عظمت آن را بیان می‌کند و بر اساس حکمت خداوند بی‌جهت به کسی داده نمی‌شود و افرادی که دارای ارزش‌هایی بالایی باشند به این مقام می‌رسند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدوست با اشاره به این که امام جواد(ع( می‌فرمایند "كسي كه آرامگاه عمه‌ام را در قم زيارت كند پاداش او بهشت است" گفت: برکت وجودی این بانوی بزرگوار ویژگی دیگر ایشان است و در جایی که باشند برکت به همراه خود می‌آورند.

وی افزود: به برکت حضور این حضرتدر قم ،حوزه بزرگی تأسیس شد  و از درون این حوزه روحانیت رشد کرد و به خاستگاه و پناهگاه انقلاب تبدیل شد و  موج اسلام خواهی در دنیا از برکت وجودی ایشان به وجود آمد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: خداوند از فضل عظیمش نصیب حضرت فاطمه معصومه(س) کرده است و ما که مجاوران این حضرت هستیم باید سعی خود را بکنیم که از برکت وجودی ایشان استفاده کنیم.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha