یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام علیدوست

حو.زه/ عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه وجود امام جواد(ع) به یکی از بزرگترین شبهات پاسخ داد گفت: تولد امام جواد شبهه زیر سؤال رفتن جریان امامت را از بین برد و جریان امامت اثنا عشری را تثبیت کرد.

آیت الله  ابوالقاسم علیدوست چهارشنبه شب در جشن میلاد امام جواد(ع) در مدرسه آیت الله سید مرتضی لنگرودی قم ضمن تبریک میلاد امام جواد(ع) اظهارداشت: در تاریخ اسلام مولودی به برکت و عظمت امام جواد(ع) نداریم و به محض تولد حضرت با برکت و رحمت مواجه هستیم.

وی بیان کرد: 47 سال از عمر امام رضا (ع)گذشته بود و امام صاحب پسر نبودند و بر اساس معتقدات شیعه امام(ع) باید صاحب فرزند پسری باشد که به امامت برسد و این شبهه به وجود آمده بود که اگر امام رضا(ع) امامتش بر حق است پسر او که امام نهم خواهد بود، کجاست و حتی برای نزدیکان امام به جز عده‌ای مخلص این سؤال به وجود آمده بود.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه وجود امام جواد(ع) به این شبهه پاسخ داد گفت: تولد امام جواد شبهه زیر سؤال رفتن جریان امامت را از بین برد و جریان امامت اثنا عشری را تثبیت کرد.

وی با اشاره به اینکه با آمدن امام جواد(ع) در مذهب شیعه اثنا عشری با انشعاب قابل ذکری مواجه نیستیم افزود: هنوز حدود 9 سال از زندگی آن امام همام نگذشته بود که امام جواد(ع) توان خود را نشان می‌دهند.

آیت الله  علیدوست با اشاره به مناظره امام جواد(ع) با یحیی ابن اکثم گفت: امام جواد(ع) در تمام مناظره‌ها توانستند تمام حریفان را مغلوب سازند و برتری علمی خود را به اثبات برسانند.

وی ادامه داد: برکت میلاد و مناظرات در سنین کودکی از برکات امام جواد(ع) است که مایه تثبیت امامت می‌باشد و در کنار این دو عنصر باید کلماتی که از امام جواد(ع) موجود است را اضافه کنیم.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: ما کلمات کمتری از امام جواد(ع) داریم ولی این مقداری که هست بسیار گرانبها هستند و این کلمات برای همه زمان‌ها و مکان‌ها جاودانه و پایدار است.

وی در خصوص جایگاه عالمان دینی گفت: ما برای امام زمان(عج) زیاد دعا می‌کنیم؛ ولی باید بدانیم که امام زمان(عج) برای کسی که در مسیر تبلیغ دین باشد دعا می‌کند.

آیت الله  علیدوست با اشاره به اینکه امام جواد(ع) می‌فرماید اگر عالمان دین کوتاهی کنند خائن هستند بیان کرد: مشکلات بسیاری وجود دارد؛ ولی در مقایسه با گذشته ما نمی‌توانیم این امکانات را مقایسه کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت عظیمی از معارف اهل بیت(ع) نزد ما است و باید با این معارف آشنا شد و به آنها عمل کرد و آنها را منتقل کرد گفت: بار دیگران نیز بر دوش ما است و اگر کوتاهی نکرده باشیم بسیار خوب است ؛ولی اگر خدای نکرده در این راه کوتاهی شده باشد باید جواب دهیم.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه ما معارفی داریم که مذهبی و مخصوص شیعه است و برخی از معارف شیعه به درد همه مسلمانان می‌خورد، افزود: بسیاری از معارف ما انسانی است، مانند نهج‌البلاغه که از اسلام است ولی برای همه انسان‌ها است و می‌شود همه جا مطرح کرد.

وی ابراز داشت: ما باید در ترویج نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، دعای کمیل و ... و بیشتر تلاش کنیم و سعی کنیم که این کتاب‌ها را با ترجمه به عنوان سوغات به کسانی که به ایران و قم می‌آیند بدهیم.

آیت الله  علیدوست با اشاره به اینکه به مقدار ظرفیتی که در ما وجود دارد، مسئولیت داریم گفت: ما امروز امکانات بسیاری داریم و طلبه‌هایی داریم که تشنه آموختن هستند، ما در برابر آنها مسئولیت داریم.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha