یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
12

حوزه/ نخستین خطری که همه جهان اسلام را تهدید می نماید، اختلاف میان شیعه و اهل سنت است که درمان آن نیاز به حکمت و هوشیاری دارد که خوشبختانه آن را در شما سراغ داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در دیدار با رهبر شیعیان نیجریه  که در سازمان مرکزی المصطفی در قم برگزارشد، ضمن تقدیر از فعالیت ها و موضع گیری های حکیمانه شیخ زاک زاکی به ویژه پس از به شهادت رسیدن سه تن از فرزندان وی اظهار داشت: ما هر روز به یاد شما و برادران مسلمان در نیجریه هستیم و برای موفقیت و رفع مشکلات مسلمانان این کشور دعا می کنیم .

وی در ادامه، به معرفی آخرین دستاوردهای علمی جامعةالمصطفی پرداخت و گفت: جامعة المصطفی هم اکنون 150 رشته و گرایش مختلف در علوم فقه، اصول، فلسفه، عرفان، کلام، ادیان و مذاهب و نیز علوم انسانی و اجتماعی با نگاه اسلامی را ارائه می نماید و اغلب دانش آموختگان ما در این رشته ها، از جایگاه علمی و اجتماعی رفیعی در کشورهای خود برخوردار هستند.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به پیشرفت های المصطفی در زمینه های مختلفی مانند آموزش های مجازی، انتشارات، ارتباط با مراکز علمی بین المللی و...، خاطرنشان کرد: حرکت جهانی جامعه المصطفی با وجود تمام مشکلات و دشمنی ها، با صلابت ادامه دارد و نمایندگی المصطفی در نیجریه نیز یکی از نمایندگی های ممتاز ما به شمار می آید و امیدواریم این نمایندگی همچون گذشته بتواند از حضور شما بهترین بهره برداری را داشته باشد.

رئیس المصطفی، در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به برخی خطرات که جهان اسلام و تشیع را تهدید می نماید، اظهار داشت: نخستین خطری که همه جهان اسلام را تهدید می نماید، اختلاف میان شیعه و اهل سنت است که درمان آن نیاز به حکمت و هوشیاری دارد که خوشبختانه آن را در شما سراغ داریم.

وی، دامن زدن به اختلافات مذهبی، ترویج خرافات و موهومات و نیز اختلاف های درونی را از خطرناک ترین تهدیدات در برابر پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) برشمرد و اظهار داشت: معالجه این تهدیدات نیازمند طراحی های حکیمانه در سایه پیروی از مرجعیت شیعه و به ویژه تبعیت از ولایت فقیه است و جامعة المصطفی العالمیه نیز در تمام شئونات خود بر این اصول تاکید دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ ابراهیم زاکزاکی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران و جامعةالمصطفی از شیعیان نیجریه، به بیان آخرین وضعیت مسلمانان این کشور و نیز حضور با شکوه و چند میلیونی شیعیان نیجریه در مراسم اربعین حسینی در سال جاری پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر مسلمانان نیجریه علاقه مند به اهل بیت(علیهم السلام) هستند و رابطه بسیار خوبی با شیعیان دارند. دشمنان ما نیز گروه های تکفیری مانند بوکوحرام هستند که سلاح های جنگی آنان، در برابر سلاح عقل و منطق ما کارگر نیست.

شیخ زکزاکی در پایان تصریح کرد: گروه تکفیری بوکوحرام همچون داعش توسط غرب برای تسلط به منابع نفتی کشورهای آفریقایی پدید آمده است و این وظیفه علماست که اتباع خود را نسبت به این جریانات آگاه ساخته و به سوی اسلام راستین هدایت نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha