سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
محمد علی پرغو

حوزه/ مردم آذربایجان با هدایت علما و مجاهدت های آیت الله قاضی طباطبایی(ره)، به ندای ظلم ستیزی و عدالت خواهی امام خمینی(ره) لبیک گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، محمدعلی پرغو، دبیر علمی همایش نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی ایران، روز یکشنبه در همایش ملی نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه برای تحقق انقلاب، اقشار مختلف مردم به فرمان امام با جان و دل کوشیدند، تصریح کرد: مردم آذربایجان با هدایت علما و مجاهدت های آیت الله قاضی طباطبایی(ره)،به ندای ظلم ستیزی و عدالت خواهی امام خمینی(ره) لبیک گفتند.

وی با بیان اینکه بعد از آیت الله قاضی طباطبایی، شهید مدنی(ره) هدایت مردم آذربایجان را بر دوش کشید، خاطرنشان کرد: غیرت و ولایت مداری از خصلت های بارز مردم آذربایجان در طول تاریخ مبارزاتی انقلاب اسلامی است.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز ادامه داد: قیام 29 بهمن 56 و حماسه 8 دی سال 1388 نمونه هایی از نقش مردم آذربایجان در انقلاب اسلامی ایران است.

پرغو در ادامه با اشاره به تعداد مقالات رسیده به این همایش، عنوان کرد: تعداد 170 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش "نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی" ارسال شد که از این تعداد، 140 چکیده مقاله برای انتشار در کتاب مجموعه مقالات همایش انتخاب شدند.

دبیر علمی همایش نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی همچنین گفت: بخش ویژه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی نیز برای اولین بار در این همایش ایجاد شد تا بستر مناسبی برای دسترسی محققان به تاریخ شفاهی مبارزات مردم ایران باشد.

رئیس موسسه تاریخ و فرهنگ ایران، از انتشار کتاب جدیدی خبر داد و تصریح کرد: کتاب «آذربایجان بیدار» که حاوی بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آذربایجان است، در این همایش رونمایی می شود.

پرغو افزود: کتاب "درآمدی بر انقلاب اسلامی" مجموعه مقالات نخستین نشست علمی تخصصی این همایش نیز سال آینده چاپ می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha