سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حسن رضایی مهر - مرکز پاسخگویی به شبهات

حوزه / مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم با بیان این‌که آمادگی همکاری با آموزش و پرورش در هر مقطع علمی و سنی داریم گفت: مردم اطمینان کامل به حوزه‌های علمیه دارند و حوزه چراغ هدایت برای همه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی مهر در نشست دبیران مناطق پنج‌گانه ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش که در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه در قم برگزارشد در سخنانی اظهارداشت: ارتباط بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دارای اهمیت فراوانی است و این ارتباط باید بهتر ارتقا پیداکند.

وی بیان کرد: مرکز مطالعات به عنوان واحدی حوزوی و دینی آمادگی هرگونه همکاری با ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش را دارد.

مدیر مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه با بیان اینکه ما توانایی همکاری با آموزش و پرورش در هر مقطع علمی و سنی را داریم گفت: مردم اطمینان کامل به حوزه‌های علمیه دارند و حوزه‌ چراغ هدایت برای همه است.

وی با اشاره به تاریخچه تأسیس مرکز پاسخگویی به شبهات افزود: مرکز مطالعات در سال 1379 تأسیس شد و قبل از آن کسی به عنوان متولی  پاسخ به سؤالات مردم نبود، اگرچه جواب‌های مردم داده می‌شد، ولی به صورت کامل نبود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضائی مهر ادامه داد: از زمان تاسیس مرکز پاسخگویی به شبهات، فعالیت‌های مختلفی انجام شده و این مرکز در تمام رشته‌های فکری، دینی و علمی و در سطح بین‌المللی حتی در کشورهای آفریقایی جوابگوی شبهات است.

وی به دیدار اعضای مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه  با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند، شما باید شبهات مردم را طبقه‌بندی کنید و طبقه‌بندی شده کار کنید که به یاری خداوند این کار صورت گرفت و به صورت طبقه‌بندی شده کار می‌کنیم.

مدیر مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه ابراز داشت: شبهات به صورت کامل توسط کارشناسان مرکز، پاسخ داده می‌شوند و به صورت کتاب گردآوری می شوند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز شبهه محوری است گفت: گاهی شبه گر خواستار فهمیدن مطلب نیست، بلکه به فکر تخریب است، ولی با این حال با ادب و منطق به او  جواب داده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضائی مهر عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز پاسخگویی به شبهات گفتمان‌ها است که صورت می‌گیرد و در این زمینه از نظرات مراجع عظام تقلید استفاده می‌شود که به شبهات پاسخ داده شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 80 نوع شبهه ایجاد شده بود که پاسخ داده شد گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی از دیگر فعالیت‌های مرکز است و در این خصوص آمادگی همکاری با طلاب و روحانیون و آموزش و پرورش را داریم.

مدیر مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه اذعان داشت: در سال‌های اخیر نهضت نرم‌افزاری در این مرکز راه‌اندازی شد که در نرم‌افزار شماره یک حدود 8 هزار شبهه و در نرم‌افزار شماره دو 14 هزار شبهه پاسخ داده شده است.

وی با اشاره به نرم افزار های مناسبتی مرکز مانند ایام فاطمیه، محرم، صفر و غدیر گفت: مرکز پاسخگویی به شبهات همچنین از طریق پیامک و سایت از جمله سایتبه زبان  انگلیسی نیز جوابگوی متقاضیان است.

خاطرنشان می شود: در این جلسه دبیران مناطق پنج‌گانه ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش گزارشی از فعالیت‌ها حوزه فعالیت خود ارائه کردند و راهکارهایی برای افزایش همکاری‌ها و از بین بردن مشکلات مطرح نمودند.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha