یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
89

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه گیلان با تاکید بر این که شورای عالی و مدیریت حوزه توجه خاصی به نخبه پروری دارند، گفت: شناسایی استعدادهای طلاب و پرورش آنان، به اعتلای سطح علمی و فرهنگی جامعه منجر خواهد شد.

حجت الاسلام علی نوروزی در حاشیه برگزاری آزمون علمی حوزه علمیه استان گیلان در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، گفت: مرحله اول مسابقات علمی با حضور 250 نفر از طلاب در سطح مدارس استان برگزار شد که از این تعداد20 نفر  در سطوح مختلف، حائز امتیاز برتر شدند و به مرحله استانی راه یافتند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان گیلان خاطرنشان کرد: برگزیدگان استانی، در مرحله کشوری با طلاب دیگر استان به رقابت خواهند پرداخت.

وی، هدف از برگزاری مسابقات علمی را شناسایی استعداد های درخشان  و نخبه پروری اعلام کرد و ادامه داد:  شناسایی استعدادهای طلاب و پرورش آنان، قطعا به اعتلای سطح علمی و فرهنگی جامعه اسلامی منجر خواهد شد. 

حجت الاسلام نوروزی با تاکید بر این که شورای عالی و مدیریت حوزه توجه خاصی به نخبه پروری در حوزه های علمیه دارند، افزود: برگزاری آزمون های علمی، طلاب را به جدیت در تحصیل ترغیب می کند.

معاون آموزش حوزه علمیه گیلان در ادامه با اشاره به این که حوزه استان نسبت به سال های گذشته رشد کمی و کیفی فزاینده ای داشته است، ابرازداشت: تحقق این مهم ناشی از حمایت های بی دریغ بزرگانی چون آیت الله قربانی ،آیت الله رودباری و آیت الله امینیان بوده است.

 وی ادامه داد: در حوزه  پژوهش اقداماتی مفیدی در مدارس علمیه استان صورت پذیرفته  که از جمله آن می توان به شناسایی طلاب نخبه، آشنا سازی طلاب با فرایند تالیف و تدوین مقاله و کتاب، فراهم سازی مقدمات راه اندازی مرکز پژوهشی در استان و ... اشاره کرد.

حجت الاسلام نوروزی همچنین، برگزاری دوره های دانش افزایی اساتید، تقویت ارتباط طلاب با اساتید را از برنامه معاونت آموزش حوزه علمیه استان گیلان اعلام کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه گیلان، اصلی ترین وظیفه طلاب را تحصیل و پس از آن تدریس و تبلیغ دانسته و تصریح کرد: اهتمام به فراگیری دانش و تهذیب و خود سازی انسان را در مسیر موفقیت قرار می دهد. 

 وی در پایان با توصیه طلاب به تحصیل علم، گفت: رواج فرهنگ غلط مدرک گرائی منجر به کاهش کیفیت سطح علمی و توجه به کمیت می گردد که آسیبی جبران ناپذیر خواهد بود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha