شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مومنی اصفهان

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: در دروس اخلاق معمولا به هویت فلسفی بیشتر پرداخته شده و از هویت اجتماعی غفلت می شود، در حالی که باید نقش اجتماعی افراد به ویژه طلاب نیز مورد توجه قرار گیرد.

 به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی، در جمع معاونین فرهنگی مدارس علمیه استان اصفهان، سامان بخشی به دروس اخلاق را از اولویت های این معاونت برشمرد و گفت:یکی از وظایف مسئولین فرهنگی مدارس رصد و تقویت مسائل اخلاقی طلاب است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به هویت فلسفی و اجتماعی انسان، ادامه داد: در دروس اخلاق معمولا به هویت فلسفی بیشتر پرداخته شده و از هویت اجتماعی غفلت می شود، در حالی که بایستی نقش اجتماعی افراد به ویژه طلاب مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت ترغیب طلاب به فعالیت های علمی و فرهنگی مدارس، ابراز داشت: در سنین نوجوانی و جوانی تشویق به همراه تایید کار آیی دارد، چون افراد در این سنین به دنبال اقناع بوده و فقط با جایزه خوشحال یا راغب به کاری نمی شوند، مثلاً برخی خانواده از بی نمازی و بی حجابی فرزندان خود شکایت دارند، در حالی که فرزندانشان در قبل از این برهه، نماز قضا نداشته اند، بنابراین به نظر می رسد فرزندانمان در این سنین باید نسبت به کاری که می کنند به اقناع برسند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی تصریح کرد: طلبه به شرطی برای جامعه مفید خواهد بود که احساس مفید بودن را داشته باشد والا ممکن است حتی از ادامه تحصیل انصراف دهد. براین اساس مسئولین مدارس باید روحیه خودباوری را در طلاب تقویت کنند.

وي با بیان این که انسان باید از لحاظ بدنی، عاطفی، عقلانی و اجتماعی رشد نماید، اگر انسان به رشد عقلانی برسد، راه حل مشکلات را می یابد؛ البته رشد عقلانی هرگز با صرف حفظ کردن مطالب به دست نمی آید و ممکن است طلبه ای نمره بالا را کسب کند، اما نسبت به محتوای درسی، مسلط نباشد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در پایان با تاکید بر این که رشد اجتماعی نیز در کنار رشد عقلانی مهم است، ابراز داشت: پرداختن به هویت اجتماعی طلاب از توجه به هویت فلسفی آنان مهم تر است و راه اندازی شوراهای طلاب نیز در همین راستاست.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha