سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
رهبر معظم انقلاب و خوشوقت

حوزه/ آیت الله خوشوقت در خصوص جایگاه مقام معظم رهبری می‌گفت: که خدا به برکت ایشان، بلاهایی را از ما برداشته است ببینید که امروز عَلم اسلام و انقلاب دست چه شخصیت برجسته ای است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی برکتین مدیر مدرسه علمیه صاحب‌الامر (عج) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله خوشوقت اظهار داشت: آن عالم فقید ، حقیقتاً جزو شخصیت های بزرگواری بودند که در فقه و اصول و معارف ، مجتهد بوده و در هر سه زمینه به شاگردپروری می پرداخت.

وی با بیان این که آن مرحوم به خوبی با طلاب و غیرطلاب ارتباط برقرار می کردند، گفت: ایشان در رفتار خود با دیگران، با حکمت برخورد می کرد به این معنی که هر حرفی را به هر کسی نمی زدند بلکه بر اساس درک شخصیتی و به ویژه مراتب ایمانی مسایل را به افراد گوشزد می نمود.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الامر (عج) ادامه داد: روایتی داریم به این مضمون که افراد از نظر ایمانی و ظرفیت وجودی، متفاوت هستند و باید با توجه به این شاخصه ها، به برنامه سیر و سلوک افراد توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: آن بزرگوار در بیان حقیقت پیام دین به سه نکته بسیار مهم اشاره می کردند که شامل تقوا، ذکر و نیز ولایت پذیری است.

وی افزود: مرحوم آیت الله خوشوقت تقوا را به معنای خداترسی آگاهانه می دانست به این معنا که فرد حقیقتاً به مساله ترک محرمات و انجام واجبات ملتزم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین برکتین بیان داشت: ایشان می گفت که با ترک محرمات و انجام واجبات است که نورانیتی در دل و قلب انسان حاصل می شود که از برکت آن، نور فطرت شکوفا می شود.

وی اضافه کرد: صدالبته تحقق تقوا با غفلت صورت نمی گیرد بلکه از وظایف مهم دینی مومنان آن است که برای تحقق تقوا، همواره به ذکر و یاد خدا توجه ویژه داشته باشند چرا که وقتی ذکر و یاد خدا زیاد باشد ، فطرت الهی انسان او را در مسیر تقوا قرار می دهد.

این استاد حوزه اظهار داشت: مرحوم آیت الله خوشوقت همچنین بر مساله ولایت پذیری تاکید بسیاری داشت و معتقد بود انسان باید خود را تحت تولی خدای سبحان و بعد از آن پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) قرار داده و در استمرار آن در زندگی فردی و اجتماعی به مساله ولایت فقیه ملتزم باشد.

وی یادآور شد: آیت الله خوشوقت در خصوص جایگاه مقام معظم رهبری می‌گفت: که خدا به برکت ایشان، بلاهایی را از ما برداشته است ببینید که امروز عَلم اسلام و انقلاب دست چه شخصیت برجسته ای است.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha