یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
1

حوزه/ مدرس موسسه زبان و فرهنگ شناسی المصطفی با بیان این که موج زبان آموزی در طلاب ایجاد شده است، گفت: در حوزه به مسئله پرورش نسبت به آموزش بیشتر اهتمام ورزیده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مظاهر مرامی در کمیسیون تخصصی همایش زبان دانان حوزوی با موضوع «آسیب شناسی زبان آموزی در حوزه های علمیه و راه های برون رفت از آن» با اشاره به عوامل موثر بی انگیزه شدن زبان آموزان، ابراز داشت: موج زبان آموزی در طلاب ایجاد شده است؛ اما اکثر کلاس ها نتایج مثبتی ندارد.

وی با بیان اینکه رابطه شخصی معلم با زبان آموز، دیدگاه معلم نسبت به دوره و مطالب، تضاد دیدگاه بین معلم و زبان آموز و حجم بیش از اندازه کلاس از عوامل بی انگیزه شدن زبان آموز است، تصریح کرد: عدم تمرکز و جدیت لازم زبان آموزان و عدم اعتقاد به توانایی از دیگر عوامل بی انگیزه شدن زبان آموزان است.

این مدرس موسسه زبان و فرهنگ شناسی المصطفی افزود: تداخل یادگیری دوزبان، دیدگاه منفی نسبت به جامعه زبان خارجی، عدم علاقه به زبان انگلیسی، القای دیدگاه های ناسالم و استفاده از کتب زبان کسالت آور از دیگر عوامل بی انگیزه شدن زبان آموزان از دیدگاه روان شناس غربی است.

مرامی با اشاره به اینکه معلمان در بحث انگیزه دهی نقش اساسی دارند، گفت: معلم باید اهل ارتباط با زبان آموزان باشد و امیدوارم در حوزه به مسئله پرورش نسبت به آموزش بیشتر اهتمام ورزیده شود.

وی در پایان با بیان این‌که عوامل محیطی، کاهش اعتماد به نفس و کاهش انگیزه برای زبان آموزی از دیگر عوامل موثر بی انگیزه شدن زبان آموزان است، خاطرنشان کرد: باید اشتیاق بیشتری در زبان آموزان ایجاد کرد و با تنوع بیشتر در تدریس زبان، از بی انگیزه شدن زبان آموزان ممانعت ورزید.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha