شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
78

حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: آشنایی روحانیون با تکنولوژی روز و امکانات مدرن و ابزارهای تبلیغاتی مورد استفادة دشمن و نیز آشنایی و تسلط بر علوم مورد نیاز جوانان امری مهم و ضروری است.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام ناصحی، در همایش علمی کاربردی روحانیون و ائمه جماعات، شهرداری تهران، در مشهد مقدس، هدف از برگزاری این گردهمایی را حفظ سنگر رسالت و تبلیغ توسط سنگربانان و جامعه عظیم روحانیت عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: دنیای پیچیدة امروز با سرعت در حال حرکت، تحول و پیشرفت است و از آنجا که این تحولات به طور مستقیم با افکار و اندیشه ها و آیین ها مرتبط است، پس بر ما باید عمیق تر و گسترده تر فکر کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، روحانیت را همچون دیده بانانی دانست که نباید لحظه ای چشم از سنگر دشمن برداشته و با تلاش خود از مرزهای ایدئولوژی و اسلامی کشور خود محافظت نماید.

وی افزود: آشنایی روحانیون با تکنولوژی روز و امکانات مدرن و ابزارهای تبلیغاتی مورد استفادة دشمن و نیز آشنایی و تسلط بر علوم مورد نیاز جوانان امری مهم و ضروری است.

حجت الاسلام ناصحی، اخلاص در کار، دور نماندن از سیره پیامبر (ص) و ائمه طاهرین (ع) را از مهم ترین دلایل پیشرفت و موفقیت یک مبلغ دانست و گفت: ساده زیستی و قناعت و تطابق گفتار با کردار همیشه از مهم ترین عوامل توفیق منادیان توحید و اسلام بوده است.

وی با تأکید بر لزوم آشنایی روحانیون با امکانات مختلف و پیشرفته روز، خاطر نشان کرد: امروز تبلیغ چهره به چهره در دستور کار بسیاری از کشورهای جهان اسلام قرار دارد و این کاری است که ما قرن های متمادی انجام داده ایم، اما این روش مؤثر هم راه هایی دارد که نباید از آن غافل بمانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با وجود همه دشمنی ها و خصومت ها شاهدیم که چگونه روحانیت نقش اساسی خود را ایفا می کند و با اخلاق خوب و تواضع و فروتنی و اخلاص در کارهای خود به تبلیغ دین اسلام می پردازد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه درباره دعوت و تبلیغ حضرت نوح (ع) در قرآن آمده، علاوه بر آن که وسیله ای برای تسلی خاطر مبارک پیامبر اکرم (ص) بود، برنامه عمومی و همگانی را به مبلغان ارائه می دهد. این حقایق اهمیت جایگاه ویژه و حساس امر تبلیغ و مسئولیت خطیر مبلغان را نشان داده و به ما می آموزد که در راه دعوت به آیین خداوند یکتا خسته نشده و هرگز از پای ننشینیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha