چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 345642
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
عبدالصاحب حسینی کاشان

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: مداحان منطقه كاشان بیشترین جوایز نهمین سوگواره نواها و اشعار آئینی کشور را از آن خود کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان،حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: مداحان منطقه كاشان بیشترین جوایز نهمین سوگواره نواها و اشعار آیینی کشور را از آن خود کردند.

وی افزود: در این مسابقات که به صورت سالانه از سوی هیئت رزمندگان اسلام و با مشارکت سازمان بسیج مداحان، شبکه قرآن و معارف سیما و معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۳۰ سال مداح کشور با یکدیگر به رقابت می پردازند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه نهمین دوره این سوگواره با موضوع محرم و صفر برگزار شد خاطر نشان کرد: پس از اعلام فراخوان سوگواره، 2500 اثر در رشته شعر و 600 اثر در بخش مداحی به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد که با طی سه مرحله داوری آثار، برگزیدگان مسابقات معرفی شدند که در این بین، مداحان نوجوان و جوان منطقه كاشان بیشترین عناوین این دوره را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه 7 نفر از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به مرحله کشوری این مسابقات راه یافته بودند اظهار داشت: از این تعداد، 5 نفر در مرحله کشوری موفق به کسب رتبه های برتر شدند که این تعداد، در سطح کشور رتبه بسیار بالایی است.

گفتنی است:آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نهمین سوگواره نواها و اشعار آیینی، هفتم اسفندماه جاری با حضور غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و نماینده مجلس شورای اسلامی، علی‌اکبر مداحی رئیس هیأت رزمندگان اسلام، مرتضی امیری اسفندقه شاعر آیینی در تالار ایوان شمس تهران برگزار و از برگزیدگان رشته های مختلف تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha