شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
شعر آئینی

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان با اشاره اجرای طرح «به سازی مداحان» از سوی بعثه مقام معظم رهبری، گفت:در قالب این طرح، مداحان متقاضی اعزام به عتبات عالیات با شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی سنجش، ارزیابی و سطح بندی می شوند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از كاشان، رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کاشان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه جاری تاکنون، تعداد 202 تأییدیه جهت نام نویسی مداحان کاشان درطرح به سازی مداحان کاروان های عتبات از سوی این کانون صادر شده است.

محمد باقر خندان، با اشاره به اینکه 380 مداح و شاعر آئینی شهرستان کاشان دارای پرونده در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان هستند خاطر نشان کرد: برای بیش از 50 مداح و شاعر آیینی شهرستان در یک ماهه اخیر پرونده مداحی تشکیل شده است.

وی با اشاره به تحولات و تغییرات چشمگیر در تعداد، تنوع و انتظارات زایران عتبات عالیات خاطر نشان کرد: این تأییدیه ها برای مداحان بیش از 5 سال سابقه فعالیت و صرفا دارای کد عتبات و به منظور تکمیل پرونده طرح به سازی اعزام مداحان صورت گرفته است.

خندان با اشاره اجرای طرح به سازی مداحان از سوی بعثه مقام معظم رهبری افزود: در قالب این طرح، مداحان متقاضی اعزام به عتبات عالیات با شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی سنجش، ارزیابی و سطح بندی می شوند.

به گفته وی، کتب مرزبانی از مکتب اهل بیت اثر آیت الله العظمی جعفر سبحانی، رساله آموزشی امام خمینی(ره) تألیف رضا  ربانیان،تاریخ امامان شیعه گردآوری مدیریت آموزش بعثه، واقعه کربلا تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد و آداب و آیین مداحی از دیدگاه مقام معظم رهبری گردآوری شده توسط  مدیریت آموزش بعثه، از جمله منابع آزمون کتبی خواهد بود.

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کاشان  در ادامه افزود: در آزمون شفاهی، احکام، تاریخ، مقتل،عقاید، صحیح خوانی قرآن و ادعیه، توانایی در شعرخوانی و مقتل خوانی و مداحی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: زمان برگزاری آزمون، نیمه دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۴خواهد بود که متعاقبا تاریخ دقیق آن اعلام خواهدشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha