جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
1

حوزه/ طرف های غربی حامی اصلی داعش هستند و اکنون این گروه ابزار اجرای خاور میانه جدید و تجزیه جهان اسلام است، از این رو همه باید از تشکیل قدرت مشترک اسلامی در برابر داعش حمایت کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزای «حوزه»، دکتر توفیق السدیری، نایب وزیر اوقاف عربستان امروز با دکتر احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کرد. در این دیدار محمد عبدالسلام مشاور حقوقی شیخ الازهر حضور داشت و طرفین به بررسی راه های همکاری دو کشور در زمینه های مورد نظر پرداختند.

سدیری در ابتدای این دیدار گفت مصر و عربستان محور و مرکزیت جهان عرب و اسلام هستند و دو کشور از تاریخ و زبان و دین مشترک و سرنوشت مشترکی برخوردار هستند.

سدیری افزود: کنفرانس شورای عالی امور اسلامی قاهره در زمان مناسب و پس از کنفرانس مبارزه با تروریسم الازهر در دسامبر گذشته برگزار شد.

شیخ الازهر نیز ضمن خوشامدگویی به معاون وزیر اوقاف عربستان، افزود: عربستان مواضعی تاریخی در مورد مصر و مسایل امت عرب و اسلام اتخاذ کرده است.

الطیب تاکید کرد: انتظار ما این است که تمام کنفرانس های مربوط به مسایل امت با تصمیم های عملی همراه باشد تا میان گفتار و عملکرد ما فاصله ای نباشد و کار ما فقط یک کار رسانه ای نباشد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی مسلمانان باید تمام اختلافات میان خود را کنار بگذارند و برای تقویت نقاط مشترک خود تلاش کنند؛ چرا که اختلاف و دودستگی به خاطر مسایل کوچک و پیش پا افتاده موجب شده امت اسلام به وضعیت و بحران کنونی برسد.

شیخ الازهر افزود: شرکت ها و طرف های غربی حامی اصلی داعش هستند و در زمینه های مختلف از داعش حمایت می کنند و اکنون این گروه در واقع ابزار اجرای خاور میانه جدید و تجزیه جهان اسلام است، از این رو همه ما باید از تشکیل قدرت مشترک اسلامی در برابر داعش حمایت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha