پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
محمد حسین طباطبایی

حوزه/ نخبه قرآنی کشور گفت: والدین از کودکان خود غافل نشوند و از همان دوران خردسالی با ایجاد علاقه، نسبت به آموزش قرآن به آنها اهتمام ورزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، اجتماع ۲۵۰۰ نفری خانواده قرآنی جامعة القرآن تبریز با حضور آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و حجت الاسلام سید محمدحسین طباطبایی، حافظ و نخبه قرآنی، در محل مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد.

در این مراسم که نونهالان حافظ قرآن به همراه مادران خود حضور داشتند، ابتدا تنی چند از قاریان برجسته، به تلاوت کلام الله مجید پرداختند.

همخوانی سرود قرآنی نونهالان و همچنین اجرای گروه تواشیح و مدیحه سرایی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

حجت الاسلام سید محمد حسین طباطبایی، نخبه قرآنی کشور نیز در این همایش طی سخنانی به تبیین اهمیت تلاوت و آموزش قرآن پرداخت و گفت: آموزش قرآن کریم به دیگران نوعی انفاق است.

وی با بیان جایگاه والای اهل بیت(ع) و الگو بودن آنها برای بشریت، افزود: اهل بیت (ع) تا جایی به قرآن اشراف داشتند که حتی خادمان آنها نیز با زبان قرآن تکلم می کردند.

این نخبه قرآنی با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن در خانه، تصریح کرد: اگر در خانه ای قرآن تلاوت شود، آن خانه برای اهل آسمان و فرشتگان می درخشد و شیاطین از آنجا دور می شود.

وی با تاکید بر آموزش قرآن به کودکان، گفت: والدین از کودکان خود غافل نشوند و از همان دوران خردسالی با ایجاد علاقه، نسبت به آموزش قرآن به آنها اهتمام ورزند.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: اگر در کودکی نسبت به آموزش قرآن غفلت شود، در آینده ممکن است مشکلات و شرایط جامعه این اجازه را ندهد که کودکان خود را قرآنی تربیت کنیم.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم کودکان قرانی و مادران آنها با تجمع در کنار حجت الاسلام طباطبایی، از وی درخواست نوشتن جمله ای یادگاری می کردند که به دلیل ادحام زیاد جمعیت، وی به دادن امضا بسنده می کرد.

این ازدحام به قدری زیاد بود که پس از پایان مراسم، این نخبه قرآنی دقایق طولانی در مسجد دانشگاه تبریز توقف داشت و نسبت به ابراز علاقه جامعه قرآنی تبریز پاسخ می داد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha