دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حماسه اقتصادی

حوزه/ اقتصاددان حوزوی گفت: لازمه ایجاد رشد و شکوفایی اقتصادی ، ایجاد تحول مطلوب در عرصه فرهنگ به ویژه در عرصه کار و تلاش مضاعف است.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ارزیابی اجمالی خود از سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: نام گذاری سال ها می تواند نقطه آغاز خوبی برای حرکت های بهتر در آینده باشد که بی شک در ایجاد و تقویت انگیزه های درونی افراد بسیار موثر است.

وی افزود: ما در سی و اندی سال گذشته، متاسفانه آن طور که باید و شاید به فرهنگ و نقش آن در عرصه اقتصاد توجه نکرده ایم و حال آن که لازمه رشد و شکوفایی اقتصادی، توجه به مقوله فرهنگ است.

حسینی خاطرنشان کرد: البته تلاش و همت در این باره در سایه مدیریت جهادی صورت می گیرد تا ان شاالله شاهد به ثمرنشستن تلاش ها و مجاهدت ها باشیم.

وی یادآور شد: امسال نسبت به سال های گذشته گرچه روند بهتری شاهد بوده ایم به خصوص در بحث سیاست گذاری ها اما باید تلاش های بیشتری در آینده صورت گیرد تا به نقطه مورد نظر دست یابیم و می بایست روندهای خوبی که در زمینه اقتصاد و فرهنگ آغاز شده تداوم پیدا کند.

*با تقویت عشق به وطن، اقتصاد را احیا کنیم

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ریشه مشکلات اقتصادی ما عمدتاً ناظر به مسایل فرهنگی و سیاسی است، گفت: باید ببینیم که مشکل بیکاری و تعطیلی کارخانجات به خاطر چیست و چرا سرمایه گذاری لازم بعضاً در کشور صورت نمی گیرد باید در عرصه کار فرهنگی، عشق به وطن تقویت شود و برای آبادانی کشور ورای شعارها کار کنیم و در داخل کشور سرمایه گذاران ما بیایند و مشغول شوند.

*با فرافکنی معضلات  مشکلی حل نمی‌شود

وی تاکید کرد: از دیگر سو سرمایه اجتماعی باید برگردد و جریان های سیاسی و سیاسیون باید این اعتماد را برگردانند.

حسینی افزود: بی شک تنش زایی در سیاست و شمشیر کشیدن روی هم برای وضع اقتصاد خوب نیست این که برخی مسئولان و جریان ها ، هر کدام فقط دنبال افشاگری و فرافکنی هستند ،مشکلی از کشور حل نمی شود بلکه ما باید به سمتی برویم که این تنش ها را کم و رفع کنیم تا سرمایه گذار بخش خصوصی و تعاونی وارد شود و طبعاً این مساله نیاز به فضای آرام دارد

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha