چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ پایبندی زنان و دختران به حجاب و عفاف سبب ریشه کن شدن بسیاری از ناهنجاری های جامعه می شود.

حجت الاسلام رضا ورناصری، مدیر مدرسه علمیه المهدی مسجد سلیمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که عشق و علاقه مردم ایران به خاندان عصمت و طهارت وصف ناپذیر است، گفت: مردم باید با توجه به تقارن نوروز و ایام فاطمیه حرمت این ایام و شهادت حضرت زهرا را نگه دارند و در این چند روز از برپایی مجالس سرور و شادی پرهیز کنند.

وی با بیان این که حجاب برتر مهمترین ویژگی شخصیتی حضرت زهرا(س) به عنوان بانویی برتر است، اظهار داشت: پایبندی زنان و دختران به حجاب و عفاف سبب ریشه کن شدن بسیاری از ناهنجاری های جامعه می شود.

استاد حوزه علمیه مکتب فاطمی را از پایه های شکل گیری نظام شیعه برشمرد و افزود: فرهنگ فاطمی می تواند بسیاری از بن بست های جوانان در جامعه را حل کند.

حجت الاسلام ورناصری، با اشاره به آمار بالای طلاق در جامعه تصریح کرد: نگاه خانواده ها به رفتار حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) می تواند الگویی مناسب برای زوج های جوان باشد.

استاد حوزه علمیه، قناعت را از دیگر صفات برجسته حضرت فاطمه(س) برشمرد و خاطرنشان کرد: چشم و هم چشمی به یکی از معضلات خانواده های امروز تبدیل شده است.

وی  تصریح کرد: خانواده ها باید از تجمل گرایی در این ایام دوری کنند؛ چرا که اسراف و تجمل گرایی بی رویه در اسلام جایگاهی ندارد.

حجت الاسلام ورناصری، در پایان بر اهمیت برگزاری مراسمات فاطمیه در سطح شهر تأکید کرد و گفت: سخنرانان در مراسمات مذهبی باید مسایل روز جامعه را در نظر بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha