یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
علی نجیبی اهواز

حوزه / مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) اهواز گفت:آشنایی جوانان و نوجوانان با مکتب اهل بیت(س) و ترویج سیره علمی ائمه اطهار(س) سبب تصفیه شدن فضای فرهنگی جامعه می شود.

 حجت الاسلام علی نجیبی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تقارن نوروز و ایام فاطمیه اظهار داشت: ایام فاطمیه بدین سبب که منتسب به نام حضرت زهرا(س) برترین بانوی عالم می‌باشد از اهمیت و قداست بالایی برخوردار است.

 وی با اشاره به حدیث شریف کسا و جایگاه حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: در این حدیث آمده تمام عالم هستی و تمام عالم امکان به برکت وجود بزرگوارانی خلق شده که خداوند برای معرفی آنان می فرماید « فاطمه و پدر فاطمه ، همسر فاطمه و فرزندان فاطمه هستند» و این معرفی نشان دهنده جایگاه والای حضرت فاطمه(س) در نزد خداوند متعال است.

 مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان، با بیان این که در حدیث شریف کسا محور عالم هستی حضرت فاطمه زهرا (س)معرفی می شود، گفت: حضرت زهرا(س) بهترین و کاملترین الگو برای هر انسانی است که بخواهد به درجات معنوی و معرفتی بالا برسد.

حجت الاسلام نجیبی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مردم جامعه اسلامی در ایام فاطمیه که با ایام نوروز تقارن پیدا کرده، نباید به انجام کارهایی که بر خلاف شئون عزاداری است بپردازند.

وی ، به اهمیت برپایی مراسمات مذهبی  و تعظیم  شعائر اسلامی اشاره کرد و افزود: آشنایی  جوانان و نوجوانان با مکتب اهل بیت و سیره علمی ائمه اطهار(ع) سبب تصفیه شدن فضای فرهنگی جامعه می شود.

این استاد حوزه اهواز، با اشاره به طرح شبهه ای مبنی بر این که ایام فاطمیه ریشه تاریخی ندارد و بدعتی جدید در دین است، اظهار داشت: برپایی عزاداری در ایام فاطمیه از زمان اهل بیت(س) مرسوم بوده و در زمان ابن عباس که به صورت آشکار اجازه عزاداری نمی دادند، عزاداری برای حضرت زهرا(س) در خفا انجام می شد.

 حجت الاسلام نجیبی با بیان این که اسلام هرگز با شادی و خوشحالی مخالف نیست، گفت: دشمن تلاشش این است که این مراسم‌ها را کمرنگ کند و این مسأله را باید مورد توجه قرار داد تعظیم شعائر است که اسلام را زنده نگه می دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha