جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت‌الاسلام احمدی چهارمحال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان چهار محال و بختیاری با تاکید بر ضرورت توسعه حوزه های علمیه به ویژه در مناطق محروم با رویکرد تخصصی، از راه اندازی 2 مدرسه جدید در این استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، با تشریح وضعیت فعلی حوزه استان، گفت: در این استان 8 مدرسه با بیش از 700 طلبه فعال می باشند.

وی با اشاره به این که حوزه استان چهارمحال و بختیاری در تلاش است تا طلاب توانمندی را تربیت نماید، ادامه داد: ایجاد مراکز تخصصی در دستور کار بوده و در همین راستا هم اکنون مرکز تخصصی کلام در سطوح دو و سه، در استان فعال است.

مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری با اعلام تحصیل40 دانش پژوه در مرکز تخصصی کلام، ابراز داشت: امروز باید رویکرد حوزه های علمیه، تخصصی و در راستای رفع نیازهای جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه مدارس علمیه مخصوصا در مناطق محروم، خاطرنشان ساخت: با پیگیری های انجام شده، مجوز تاسیس دو مدرسه علمیه جدید در استان اخذ شده که از سال تحصیلی آینده اقدام به جذب طلبه خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه استان چهار محال و بختیاری اضافه کرد: با راه اندازی این دو مدرسه، بالغ بر 180 طلبه، به آمار طلاب استان افزوده خواهد شد.

وی در ادامه پراکندگی مدارس علمیه در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری را مناسب دانست و ابراز داشت: در منطقه محروم بازفت، با عنایت مقام معظم رهبری  مدرسه علمیه ای راه اندازی شد و هم اکنون 30 طلبه در آن مشغول تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان این که در این استان، طلاب تا پایه دهم دروس حوزوی را فرا می گیرند، گفت: از کل مدارس علمیه استان، 3 مدرسه در سطح دو و 2 مدرسه نیز در سطح سه به تربیت طلاب می پردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha