دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
فیلیپین

حوزه/ وقت آن رسیده که مسیحیان و مسلمانان میندانائو و کل فیلیپین، پیش داوریهای خود در قبال همدیگر را کنار گذارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سران شورای بین ادیان فیلیپین موسوم به سلسله متشکل از رهبران دینی مسیحی و مسلمان در پیامی بر ادامه تلاش برای صلح و وحدت میان پیروان دو دین از طریق شناخت و رفع پیش داوری و ایجاد فضای آشتی در جنوب این کشور تاکید کردند و از مسیحیان و مسلمانان خواستند با فروتنی و حکمت با همدیگر همکاری کنند.

در این پیام آمده است: «وقت آن رسیده مسیحیان و مسلمانان میندانائو و کل فیلیپین، پیش داوریهای خود در قبال همدیگر را کنار گذارند. طرفین برای رفع تنش عمیق در منطقه که فرایند صلح را به مخاطره انداخته است، باید از موضع گیری تند دست بردارند تا کشور به الگوی همزیستی میان فرهنگها و ادیان مُبدل شود، چرا که هنوز امکان برقراری صلح وجود دارد».    

خاطر نشان می شود کشور فیلیپین با ۳۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت به صورت جزایری در جنوب شرقی آسیا و در آبهای اقیانوس آرام واقع است. ۵۸ میلیون نفر سکنه دارد که حدود۴۰% آن در کانونهای شهری سکونت دارند . دین اکثریت مسیحی و غالبا کاتولیک مذهبند . کشور فلیپین به مناسبت رسوخ استعمار اسپانیا در قرن شانیزدهم میلادی بنام « فیلیپ دوم » به این عنوان معروف گشت و بعدها به خاطر زیبائی خاص ، آنرا « مروارید اقیانوسها » گفته اند .

اسلام در سال ۷۸۲ هجری مطابق با ۱۳۸۰ میلادی به این کشور راه یافت . جهانگردان و بازرگانان مسلمان اعم از عرب ، هندی و ایرانی با خوش سلوکی و رفتار شایسته و موعظه حسنه با مردم ، افراد این دیار را به پذیرش اسلام متقاعد نمودند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha