دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
15

حوزه/ کتاب «میراث عظیم و امت خفته» در 144صفحه شامل 11 مقاله، سخنرانی و گفتگوی دکتر مظفر اقبال رئیس مركز «اسلام و علوم» كانادا منتشر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انتشار اولین کتاب بیداری اسلامی دفتر نشر معارف در آغاز سال جدید کتاب «میراث عظیم و امت خفته» نوشته دکتر مظفر اقبال از اندیشمندان اسلامی مقیم کانادا منتشر شد.

این کتاب از مقدمه مترجم و زندگی نامه مختصر نویسنده و 11 مقاله، سخنرانی و گفتگوی دکتر مظفر اقبال تشکیل شده است. «در جستجوی امید؛ نگاهی به فرصت های خیزش جهانی در امت اسلام»، «امت خفته»، «آمریكا و حرمسرای روشنفكری در جهان اسلام»، «هنرمندان و نظم نوین جهانی»، «نقطه عطف در تاریخ مدرن جهان اسلام: انتخابات سال 2008م ایران و چالشهای پیش رو»، «آمادگی برای ضد حمله؛ گفتگو»، «سرمایه اجتماعی جهان اسلام و آینده: درباره علوم اجتماعی مسلمین»، «گزینه نظامی برای تغییر معادله خاورمیانه»، «دانشمندان مسلمان کجا هستند؟»، «انتظار ظهور» عناوین مقالات و گفتگوهای این کتاب هستند.

دكتر مظفر اقبال (Muzaffar Iqbal)، متفکر مسلمان پاکستانی و بنیان‌گذار و رئیس مركز «اسلام و علوم» كاناداست. وی در رشته شیمی از دانشگاه «ساسكاچوان» كانادا موفق به اخذ مدرك دكترا شد و پس از آن، در «مؤسسه عصب‌شناسی دانشگاه مك‌گیل» در مونترئال مشغول به كار شد و در آنجا دارویی برای ردیابی تومورهای مغزی ساخت.

مظفر اقبال در سال 1954 در شهر لاهور پاكستان به دنیا آمد و در سال 1979 به كانادا مهاجرت نمود كه از آن زمان تاكنون در سِم‍َت‏های تحقیقاتی و دانشگاهی در دانشگاه‏های ویسكانسین ـ مدیسون (85ـ1984)، مك‌گیل (1986) و ساسكاچوان (1984ـ1979) به فعالیت پرداخته است. سالهای 1990 تا 1999 را در پاكستان به سر برد كه در مقطعی به مدیریت كمیته همكاری‏های فنی و علمی‌ِ سازمان كنفرانس اسلامی و سپس مدیریت آكادمی علوم پاكستان منصوب گردید. وی در سال 1996 از مسئولیتش استعفا داد و سه سال بعد به كانادا بازگشت و دغدغه‏هایش را در حوزه «سنت عقلانی اسلام»، «تاریخ اسلام»، «جنبه‌های فلسفی و متافیزیكی ارتباط اسلام و علم»، «اسلام و غرب» و «اسلام و مدرنیته» دنبال می‏کند.

کتاب «میراث عظیم و امت خفته» در 144صفحه رنگی با شمارگان 1500 نسخه و به قیمت 5000 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. دفتر نشر معارف در راستای معرفی آثار اندیشمندان جهان اسلام سه کتاب «راهبردهای اسلام»، «گسترش ارزشها در پرتو اسلام» و «قیام امام حسین(ع) در پرتو نص و سند» از علامه عبدالهادی الفضلی(ره)، دو کتاب «شبهات یهودی» و «خاخام شکست خورده» از علامه جعفر مرتضی عاملی ترجمه و منتشر کرده است و به زودی کتابهایی از آیت‏الله سید کاظم حسینی حائری، دکترکلیم صدیقی، ظفر بنگاش و محمد العاصی منتشر می نماید.

براي تهيه کتاب «میراث عظیم و امت خفته» می ‏توان از طریق سايت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزي نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاههاي پاتوق کتاب تهران (تلفن 88911212) و ديگر مراکز توزيع محصولات فرهنگي اقدام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha