شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه تخریب محیط زیست از مهمترین تهدیدات جهان آینده است، گفت: امروز باید فرهنگ حراست از محیط زیست در کشور نهادینه شود.

  به گزارش  خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری، امروز در دیدار با مسئولین اداره کل حفاظت از محیط زیست بوشهر ضمن تشکر از زحمات تلاشگران عرصه محیط زیست، با بیان این که محیط زیست، جغرافیای زندگی است، اظهارداشت: اگر جغرافیای زندگی دارای شاخصه های زندگی مناسب نباشد قطعاً دچار چالش های جدی خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از تخریب‌های محیط زیست به جهت دخالت در عرصه محیط زیست است، دخالتی که صحیح نیست و ناکارآمد است مانند وجود آلاینده ها که از ناحیه انسان صورت می گیرد.

امام جمعه بوشهر، تصریح کرد: تخریب محیط زیست یکی از مهمترین تهدیدات جهان آینده است که هم اکنون آثار این تخریب در گرم شدن کره زمین، آب شدن یخ ها در قطب، بالا آمدن آب دریا و به تبع آن کم بارشی و خشکسالی، ایجاد ریزگردها، پایین آمدن سفره‌های آب‌های زیرزمینی و تخریب چرخه گونه‌های حیوانی و گیاهی دیده می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشت: اگر به دنبال حفظ سلامت محیط زیست نباشیم، خود به خود جغرافیایی ایجاد می شود که خود این جغرافیا بزرگترین تهدید برای انسان است.

این استاد حوزه، معتقد است: اگر زمین در حوزه محیط زیست مدیریت نشود و تخریب‌های بی‌رویه صورت گیرد، قطعاً بشر در زمینه محیط زیست دچار مشکلات جدی خواهد شد.

وی ، تخریب محیط زیست ثابت (مانند کوه و جنگل) و متحرک (مانند گونه‌های حیوانی)ر ا مخاطرات امروز عنوان و اظهار داشت: باید محیط زیست در یک بستر مناسب حفظ  شده و هم توسعه داده شود اما اکنون نه محیط زیست حفظ می‌شود و نه توسعه پیدا می‌کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تخریب کوه‌ها بخاطر معادن، لطمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند، تأکید کرد: باید محیط زیست کنونی به صورت دانش بنیان، حفظ شده و این مهم فرهنگ سازی گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha