سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
تقوی

حوزه/ امام جمعه نباید از موضع ملک الملوکی برخورد کند، بلکه باید با مردم و برای مردم باشد و با عملکرد فراجناحی، تنها مواضع رهبر معظم انقلاب را تبیین نماید، چرا که نماز جمعه تریبون حاکمیت و نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، پیش از ظهر امروز، در دیدار با تعدادی از ائمه جمعه جدید با اشاره به مسئولیت سنگین امامت جمعه، گفت: نماز جمعه، نماز حاکمیت و ولایت است و با توجه به این که امام جمعه در دایره حاکمیت نظام اسلامی قرار می گیرد، باید بیش از پیش مراقب رفتار و عملکرد خود باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همچنین بر ادای حق نماز تاکید کرد و تلطیف قلوب، بصیرت افزایی، وحدت، اخوت، تاثیر گذاری و اثر بخشی و خنثی سازی توطئه ها را از حقوق نماز جمعه برشمرد.

وی با تاکید بر این که امام جمعه باید در کنار مردم باشد، تصریح کرد: امام جمعه نباید از موضع ملک الملوکی برخورد نماید، بلکه باید با مردم و برای مردم باشد .

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به این که روحانیت هیچ گاه از موضع قدرت با مردم صحبت نمی کند، ابراز داشت: امام جمعه باید فراجناحی و فرابخشی عمل نماید و تنها مواضع رهبری معظم انقلاب را تبیین نماید، چرا که نماز جمعه تریبون حاکمیت و نظام اسلامی است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همچنین بر تعامل و همکاری ائمه جمعه با مسئولین شهرها تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha