چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محمد علی مددی

حوزه/ همیشه نامگذاری سالها با شرایط کشور ارتباط مستقیم داشته است به نوعی که تحریمها و تهدیدها باعث شده بود تا نامگذاری ها به سوی عناوین اقتصادی حرکت کند.

محمدعلی مددی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر اینکه نامگذاری سالها بیش از آنکه حرکتی نمادین باشد، ریل گذاری برای اداره کشور است گفت: همیشه نامگذاری سالها با شرایط کشور ارتباط مستقیم داشته است به نوعی که تحریمها و تهدیدها باعث شده بود تا نامگذاری ها به سوی عناوین اقتصادی حرکت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مقام معظم رهبری سال جدید را با عنوان "ملت و دولت، همدلی و همزبانی" نامگذاری کردند گفت: نکته مهم در شعار امسال، به کار بردن همدلی و همزبانی در کنار همدیگر است. ترتیب به کاربردن کلمات بیانگر آن است که ابتدا باید باور قلبی به یکدیگر داشته باشیم سپس در ظاهر نیز اتحاد خود را نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای همواره به ظاهر از اتحاد سخن می‌گویند، گفت: پیام رهبر انقلاب این است که رفتارهای دوگانه در امور اداره کشور باید برچیده شود.

مددی با اشاره به رفتارهای متناقض در بین فعالان سیاسی و مسوولان و ضربات جبران ناپذیر ناشی از آن  گفت: برای همدلی و همزبانی به فرهنگ سازی نیاز داریم، زیرا صداقت که مصداق همدلی وهمزبانی است، با دستور از بالا امکان پذیر نیست.

وی با اعلام اینکه تفرقه با منافع ملی همخوانی ندارد گفت: برخی افراد برای رسیدن به اهداف سیاسی و حزبی خود اهمیت بیشتری قایل هستند و حتی منافع ملی را نیز نادیده می گیرند.

نماینده میانه با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان باید به صداقت اعتقاد داشته باشند گفت: بی شک عده ای در نیت و گفتار تناقض دارند و با هیچ راهکاری نمی توان آنان را قانع کرد. بنابراین مردم باید تفرقه‌افکنان را برانند، تا بدانند مورد اقبال قرار نمی گیرند.

وی نقش رسانه ها را در نهادینه کردن همدلی و همزبانی مهم توصیف کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از اعضا یا مسئولان گروه‌های سیاسی مورد اقبال برخی رسانه ها هستند و عده ای به بهانه اصولگرا وعده ای دیگر به بهانه اصلاح طلب حرفهایی می زنند  که به زیان نظام اسلامی است و شعار امسال بیانگر آن است که باید از این مسائل پرهیز کرد.

وی به نقش رسانه ملی در این زمینه اشاره کرد و گفت: رسانه ملی باید بسیار حساس تر باشد زیرا تریبون رسمی نظام اسلامی ایران است. اگر رسانه ملی کوچکترین حرکتی که بوی تفرقه داشته باشد را انجام بدهد و با جانبداری یک طرفه از سخنان عده ای خاص، به تخریب گروه دیگر بپردازد یا به صورت غیر مستقیم اظهارات عده ای خاص را برجسته کند، فرهنگ همدلی و همزبانی تضعیف و فرهنگ تفرقه اندازی تقویت می شود.

*نقش روحانیت در شعال سال برجسته است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به نقش روحانیون در زمینه تحقق همدلی و همزبانی اشاره کرد و گفت: رابطه روحانیون با مردم بسیار بیشتر از رسانه هاست. روحانیون در همه ابعاد زندگی مردم حضور دارند و تاثیرگذار هستند. مردم پیش و پس از نماز پای صحبت روحانیون می نشینند و صحبتها را با شرایط روز مقایسه می کنند. روحانیون نباید جناحی باشند و برای حمایت از یک جناح، شرایط را غیر از آنچه وجود دارد، تشریح کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین گروهی که باید مصداق بارز همدلی و همزبانی باشند، روحانیون هستند گفت: مردم پشت سر پیش نماز می ایستند و به او اقتدا می کنند، صفوف دشمن شکن علیه استکبار را تشکیل می دهند. بنا بر این باید ایمان داشته باشند که پیش نماز غیر از راستی کلام دیگری بر زبان نمی آورد.

*مرکزیت همدلی و همزبانی

مددی مرکزیت همدلی و همزبانی را مردم دانست و گفت: مردم می توانند برای تفرقه افکنان هورا بکشند تا به این رفتار خود ادامه دهند، یا آنان را تحریم کنند و با استفاده از ابزار بی تفاوتی، به راه راست هدایت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha