یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 348378
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
شهرداری تهران

حوزه/ مدیر مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران از کمک 46 میلیاردی به مساجد استان تهران در سال 1393 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به برنامه های مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، اظهار داشت: این مرکز فقط مختص به تهران بوده و در استان های دیگر وجود ندارد.

وی ادامه داد: یکی از رسالت های مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، کمک به مساجد است که در سال 1393 مبلغ 46 میلیارد تومان به مساجد استان تهران کمک مالی کرده ایم.

*تهران فقیرترین استان در مسجد است

مدیر مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با اشاره به اینکه فقیرترین استان نسبت به وجود مسجد، استان تهران است، ابراز داشت: مهندس قالیباف متعهد شده اند که در تهران 400 مسجد بسازند که تا به امروز 126 مسجد در شرف ساخت است که برخی از آنها امسال افتتاح می شود که بودجه 220 میلیارد تومانی برای آن اختصاص داده شده است.

مشاور شهردار تهران افزود: از دیگر رسالت های این مرکز، تعظیم شعائر و مباحث دینی است که به عنوان مثال در ایام فاطمیه، به تمام مساجد استان تهران، مبلغ 500 هزار تومان کمک کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده یادآور شد: همچنین 2000 بنر زیارت نامه حضرت زهرا(س) نیز به چاپ رسید که در میان مساجد استان تقسیم شد.

وی خاطرنشان ساخت: از دیگر برنامه های ما، اختصاص 500 هزار تومان کمک مالی به 1000 مسجد تهران به مناسبت ولادت امام علی(ع) است که زیارت نامه ای نیز به صورت بنر به آنان تقدیم خواهد شد.

مدیر مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با اشاره به کمک به حوزه های علمیه استان تهران، بیان داشت: شهرداری تهران دارای 62 هزار پرسنل است که با 300 روحانی وظیفه تغذیه مسائل فرهنگی را بر عهده داریم.

حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده با اشاره به برگزاری 200 نماز جماعت در بوستان های استان تهران در روز طبیعت، اظهار داشت: خوشبختانه در این روز گزارش هنجارشکنی جمعی به دست ما نرسیده است.

وی در پایان گفت: این مرکز با حمایت کامل شهردار تهران به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha