چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سید حسن ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات گفت: روحانیت خاستگاه اصلی و عقبیت اسلامی نظام و یک شبکه عظیم مردمی در دفاع از فرهنگ دینی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی ظهر امروز در نشستی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن جلسات مرکز خدمات ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب اظهار کرد: روحانیت خاستگاه اصلی و عقبیت اسلامی نظام و یک شبکه عظیم مردمی در دفاع از فرهنگ دینی مردم است.

وی با اشاره به اینکه با این جایگاه می‌بایست از اول انقلاب برای امر معیشت این قشر خدماتی در شان آنها تدبیر می‌شد گفت: به دلایل مختلف تاکنون به امر معیشت این قشر و حمایت از آنها به خوبی پرداخته نشده است.

رئیس مرکز خدمات ادامه داد: مقام معظم رهبری برای حمایت از قشر روحانیت و برای اینکه حداقل نیازهای ضروری زندگی را داشته باشند دستور دادند که مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای حمایت حداقلی از این قشر تأسیس شود.

وی با بیان اینکه روحانیون به دو بخش تقسیم می‌شوند تصریح کرد: 10 درصد از روحانیون را روحانیونی تشکیل می‌دهند که در ارگانی شاغل هستند که متأسفانه اکثریت مردم تنها این 10 درصد را می‌بینند و همه روحانیون را با آنها مقایسه می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: 90 درصد از روحانیون شاغل نیستند و از جایی حقوق نمی‌گیرند و تنها به امر تبلیغ، تحصیل و تدریس مشغولند و درآمد خاصی ندارند و تنها با درامد اندک شهریه زندگی می‌کنند که طبعاً نمی‌تواند زنگی آنها را تأمین کند.

وی بیان کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سازمانی است که روحانیونی را که در جایی استخدام نیستند و درآمد خاصی ندارند را مورد حمایت قرار داده است.

رئیس مرکز خدمات گفت: چهار مرکز حوزوی به نام‌های برادران، خواهران، غیرایرانی و اهل سنت در کشور داریم که مرکز خدمات این چهار مرکز را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه ما در چند جهت نیازمند همکاری و همدلی شما هستیم ابراز داشت: تقاضا داریم که کارگروهی بین مرکز خدمات و وزارتخانه تعاون  تشکیل شود تا همکاری‌ها را بین دو نهاد هماهنگ کند.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha