سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
قرآن کریم

حوزه/ همایش تجلیل از حافظین قرآنی همسر و فرزندان طلاب و روحانیون با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همایش تجلیل از حافظین قرآنی همسر و فرزندان طلاب و روحانیون سراسر کشور توسط مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم ظهر امروز با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین مروی معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسملین ربانی رئیس مرکز خدمات و حجت الاسلام و المسلمین جعفری گیلانی نایب رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سالن همایش‌های بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا برگزار شد.

در این همایش از 375 نفر از حافظین قرآن کریم از 10 جزء تا حفظ قرآن کریم که 50 نفر از برادران و باقی از خواهران در مقاطع مختلف تحصیلی بودند تجلیل به عمل آمد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام والمسملین ربانی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام جواد(ع) و امیرالمؤمنین(ع) و خیرمقدم به حاضرین در جلسه گفت: مرکز خدمات در دوره جدید در تلاش است که خدمات را از خدمات عادی به خدمات عاطفی و فرهنگی توسعه دهد و تلاش می‌کند که جامعه هدف را از روحانیون به فرزندان و خانواده‌ها تعمیم دهد.

وی بیان کرد: فرزندان روحانیون سرمایه‌های آینده ما هستند و به دلیل انتصاب به روحانیت از ویژگی‌های خاصی برخوردارند و آبروی آنها آبروی روحانیت است و باید به آنها توجه شود.

رئیس مرکز خدمات تصریح کرد: قرآن کریم و نورانیت این کلام خدا بر کسی پوشیده نیست و اگر فرزندان با قرآن انس گرفتند به برکت قرآن روح و جان و دلشان را نورانی می‌کند و برای سلامت خود و خانواده و محیطی که زندگی می‌کنند برکات بسیاری خواهد داشت.

در ادامه آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ضرورت برگزاری این گونه تجلیل‌ها بیان کرد: رسالت حوزه‌های علمیه و روحانیون پاسداشت قرآن است یعنی اگر به تمام طبقات جامعه نگاه کنیم روحانیون سزاوارتر از همه برای پاسداشت قرآن هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه روحانیت در عصر غیبت معصومین پرچمدار و منادی عترت است گفت: رابطه بین قرآن و عترت را روحانیت در طول تاریخ حفظ کرده است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: رسول اسلام(ص) می‌فرمایند که اهل قرآن در بالاترین درجه در بین انسان‌ها هستند و حقوق اهل قرآن را نباید پایین بشمارید که امروز شاهدیم که مرکز خدمات برای این گروه همایش باشکوهی برگزار کرده است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha