چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
واعظی

حوزه/ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دستاوردهایی مراکز حوزوی در زمینه فناوری اطلاعات غرورآفرین است و شاهدیم که مؤسسات مختلف از این ابزار به صورت صحیح استفاده می‌کنند و وقتی این‌گونه کارها را در قم می‌بینیم از کار خود احساس خستگی نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمود واعظی عصر امروز در دیدار با رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: دستاوردهایی مراکز حوزوی در زمینه فناوری اطلاعات غرورآفرین است و شاهدیم که مؤسسات مختلف از این ابزار به صورت صحیح استفاده می‌کنند و وقتی اینگونه کارها را در قم می‌بینیم از کار خود احساس خستگی نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: مؤسسات دینی ما به درستی از این ابزار و در این سطح استفاده می‌کنند احساس می‌کنیم که این راهی که در پیش گرفتیم با عنایت خداوند راه درستی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دنیا بسیار کوچک شده است و هر اندیشه و نوآوری در یک اتاق و شهر نمی‌ماند و با انتشار آن سرتاسر دنیا مخاطب آن می‌شوند.

وی تصریح کرد: نامه‌ای که مقام معظم رهبری برای جوان‌ها نوشتند کمتر از 24 ساعت در سرتاسر  دنیا اثر مثبتی داشت و نشان می‌دهد که اگر از این ابزار درست استفاده کنیم می‌توانیم کارهای بسیاربزرگی  انجام دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اعتقاد داریم که مکتب شیعه حرف‌های زیادی برای زدن دارد گفت: در گذشته دشمنان زیادی داشتیم و همه تلاش آنها بر این بود که پویایی مکتب ما در درون حوزه‌ها بماند و امروز با این فضایی که در قم و در جاهای دیگر از سوی حوزویان دیدم بسیار امیدوار هستم که در آینده اول در بین مسلمانان و بعد در بین جوانانی که به دنبال اندیشه ناب هستند حرف‌های بسیار زیادی داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر از پیشگامی مرکز خدمات در حوزه دولت الکترونیک بیان کرد: شما در مرکز خدمات از زیرساخت‌های بسیار خوبی برخوردار هستید و با مراکز متعدد استانی در ارتباط هستید که یک نکته مثبت برای شما به حساب می‌آید.

واعظی با بیان اینکه به دلیل بخش منفی در فناوری اطلاعات بخش مثبت آن مورد بی‌مهری قرار گرفته است گفت: ما تلاش بسیاری در این مورد انجام دادیم ولی در زمینه دولت الکترونیک مقداری عقب هستیم.

وی مطرح کرد: ما وظیفه داریم که در این زمینه بیشتر کار کنیم که ICT هم به عنوان پیشران توسعه کشور و هم توانمند ساز در حوزه سلامت، کشاورزی، اقتصاد، بانک و همه بخش‌های کشور حامی و توانمندساز باشد و تسهیل گر زندگی مردم شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آنچه که مربوط به وزارتخانه است تلاش کرده‌ایم این زیرساخت‌ها را آماده کنیم و با قوت داریم کار می‌کنیم و در شورای عالی فناوری اطلاعات هم تلاش بسیاری شد که دستگاه‌های مختلف دولتی را وارد این مجموعه کنیم.

وی بیان کرد: در خصوص پهنای باند و کمک‌های دیگر با افتخار در خدمت مرکز خدمات هستیم و با این مرکز همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha