شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 349043
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
اعتکاف

حوزه/ استاد حوزه علمیه خوزستان گفت: خداوند اعتکاف را سه روز قرار داد تا در دو روز اولی اقدام به خودسازی کرده و سپس با آمادگی کامل به میهمانی روز سوم اعتکاف رویم و از ضیافت شاهانه ای که برای شما معتکفین برپا کرده، بهره من شوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت الاسلام حمید لفته پور، استاد حوزه علمیه خوزستان، در جمع معتکفین مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع) کوی انقلاب اهواز، با بیان اینکه اعتکاف فرصتی برای جهش معنوی به سوی پروردگار متعال است، اظهار داشت: اگر انسان اعمال عبادی خود را بر اساس رضای خداوند متعال انجام دهد، به یقین هم مورد قبول واقع شده و هم سبب جهش معنوی او خواهد شد.

نیت خالص انسان را آسمانی می کند

وی با بیان اینکه نیت خالص، برکات زیادی را برای انسان به ارمغان می آورد، خطاب به معتکفین، تصریح کرد: مطمئن باشید عبادتی که برای خودنمایی و ریا باشد، نه تنها به هیچ دردی نمی خورد، بلکه قساوت قلب نیز به همراه می آورد؛ پس تلاش کنید که همواره اعمال و رفتار خویش را بر مبنای قرب الهی تنظیم کنید.

اعتکاف فرصتی برای خودسوزی نفسانی و خودسازی معنوی است

حجت الاسلام لفته پور، روزهای نخستین اعتکاف را فرصتی برای خودسوزی نفسانی و خودسازی معنوی عنوان کرد و گفت: خداوند اعتکاف را سه روز قرار داد تا در دو روز اولی اقدام به خودسازی کرده و سپس با آمادگی کامل به میهمانی روز سوم اعتکاف رویم و از ضیافت شاهانه ای که برای شما معتکفین برپا کرده، بهره مند شوید.

معتکف دعوت شده خداوند است

این استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه خوابیدن در مسجد بنا به حکم شرع مکروه است، افزود: تفاوت معتکف با انسان عادی در این است که انسان عادی نمی تواند در مسجد بخوابد، اما برای معتکف مستحب بوده و خواب او نیز عبادت محسوب میشود؛ چراکه او به دعوت خداوند، در خانه اش می خوابد.

از استغفار و نماز شب غفلت نکنید

حجت الاسلام لفته پور، بهترین عمل در اعتکاف را قرائت قرآن، استغفار و نماز شب بیان کرد و اذعان داشت: از ذکر «استغفرالله و اسئله التوبه» غفلت نکنید که این ذکر پاک کننده سیئات بوده و شما را آسمانی می کند.

اوج بندگی و تضرع معتکف در اعمال ام داوود نمایان می شود

این استاد حوزه علمیه، اوج بندگی معتکف در ایام اعتکاف را اعمال «ام داوود» خواند و گفت: هیچ مؤمنی نیست که از روی اخلاص دعای ام داوود را نخواند، مگر اینکه حاجت خود را بگیرد؛ پس توصیه می کنم از فرصتی که خداوند متعال در ماه مبارک رجب برای شما مهیا کرده نهایت استفاده را ببرید

دعای فرج رمز گشایش در کارهاست

وی در پایان با بیان اینکه در اعمال و مناجات شبانه، دعا برای بیماران، جوانان و به خصوص تعجیل در فرج امام زمان (عج) را از یاد نبرید، اظهار داشت: تلاش کنید بعد از هر نماز دعای سلامتی آقا امام زمان (عج) قرائت کنید که این دعا به مثابه سلامتی خودتان از هر بلا و مصیبتی بوده و سبب گشایش کارهایتان نیز می شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha