سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
18

حوزه/ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: نزدیک به 34هزار آبادی و روستای کشور تخلیه کامل شده است که این مساله به اقتصاد کشور ضربه بسیار بزرگی وارد کرده و پتانسیل عظیمی از کشور را تعطیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سید ابولفضل رضوی ، امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری  مدیر حوزه های علمیه اظهارداشت: روستاهای ما به دلیل اینکه تشکلی ندارند و دور دست و پراکنده هستند، معمولا کمتر از جاهای دیگر به آنها توجه می شود؛ تعداد روستاهای بالای 20خانوار کشور بیش از 38هزار روستا است و نزدیک 24هزار زیر 20 خانوار داریم.

وی افزود: از 38هزار روستا بیش از 99درصد روستاها و آبادی های کشور برق رسانی شده است، ولی از حیث جاده، دسترسی مناسب دارای مشکلات هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری  بیان داشت: نزدیک به 34هزار آبادی و روستای کشور تخلیه کامل شده است که این مساله به اقتصاد کشور ضربه بسیار بزرگی وارد کرده و پتانسیل عظیمی از کشور را  تعطیل می کند.

وی گفت: مهمترین مشکلات روستائیان کشور این است که معدل درآمد خانوار روستایی از هزینه کمتر خانوار است.

رضوی بیان داشت: 70درصد روستاییان ما سند ملکی و کشاورزی ندارند و بیش ا ز60درصد روستاییان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند دولت بر اساس اینکه وظیفه دارد که توان افزایی داشته باشد یک طرح مردمی برای توسعه اقتصادی روستایی را در نظر دارد که برگرفته از بحث اقتصاد مقاومتی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha