شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 349359
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
19

حوزه/ در حاشیه برگزاری سومین جشنواره فرهنگی امیرالمؤمنین(ع) در هند، برای نخستین بار کلنگ مسجدی به نام ام البنین(س) مادر بزرگوار حضرت عباس(ع) در شهر حیدر آباد بر زمین شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، برای نخستین بار در هند و در حاشیه برگزاری سومین جشنواره فرهنگی امیرالمؤمنین علیه السلام که امسال در شهر حیدرآباد هند برگزار شد، گروه نمایندگی آستان مقدس حضرت عباس در کلنگ زنی اولین مسجد در هند به نام ام البنین شرکت کردند.

سید مظفر ایاب روحانی هندی در این زمینه می گوید: برای ما افتخار بزرگی است که گروه نمایندگی آستان مقدس حضرت عباس کلنگ تاسیس اولین مسجد هند و حیدرآباد به نام مادر بزرگوار حضرت عباس(ع) را بر زمین بزنند.

وی افزود: در میان دوستداران اهل بیت(ع) در هند سنتی با قدمت صدها سال وجود دارد که هنگام ساختن ساختمان، اشیاء متبرک از عتبات عراق را در پایه ساختمان قرار می دهند تا از برکات آن بهره مند شوند.

سید مظفر گفت: اکنون نیز به برکت نام خداوند سبحان و برکت حضور خادمان مولا ابی الفضل العباس علیه السلام این مسجد در این کشور بنا می شود و به خواست خدا مسجدی برای تمرین تقوا و پرهیزگاری و یاد خداوند متعال و انجام شعائر دینی خواهد بود.

وی در مورد سبب تاخیر در کلنگ زنی مسجد نیز گفت: ما منتظر تشریف فرمایی خادمان حرم حضرت عباس(ع) و قرار دادن اشیای متبرک در سنگ بنای این مسجد بودیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha