شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
علیرضا تکیه ای

حوزه/ دبیر ستاد مرکزی اعتکاف قم گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان، اعتکاف نهضت معنوتی خواهی در ایران اسلامی نهادنیه شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلین سید علیرضا تکیه ای، درمراسم  شکرگزاری خادم المعتکفین که در کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین علیهماالسلام برگزار شد، گفت: هرگاه جلسه اداری برای انجام وظیفه مشترک تشکیل شده است، صحبت از عدم توانایی و... است، ولی در برگزاری مراسم اعتکاف، افراد به دنبال انجام هرچه بیشتر کار بودند.

دبیر ستاد مرکزی اعتکاف قم افزود: در این جلسات مسئولان به دنبال سهم خود می گردند تا فیض بیشتری از این مراسم عبادی ببرند.

وی با بیان این که خدمات خادم المعتکفین در عرصه های مختلف فرهنگی، اطلاع رسانی و... است، گفت: خداوند در قرآن کریم بیان می دارد که از ابراهیم و اسماعیل علیهماالسلام میثاق گرفت تا خانه خدا را برای عبادت کنندگان فراهم آورند.

وی افزود: این نشان می دهند که خادمی در این عرصه، رسالتی ابراهیمی و اسماعیلی علیهماالسلام است و کسی که در این عرصه است، باید در جایگاه بالایی قرار  گرفته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای با بیان این که در گذشته اعتکاف تنها به مسجد امام حسن عسکری (ع) و با حضور طلاب برگزار می شد، گفت: امروزه بیش از 700 هزار معتکف در بیش از پنج هزار مسجد در سراسر کشور در این آیین عبادی شرکت می کنند.

وی با بیان این که این تعداد از میان چندین هزار نفری است که تمایل به شرکت در این مراسم عبادی دارند، ولی به دلیل کمبود امکانات، امکان شرکت ندارند، می باشد.

دبیر ستاد مرکزی اعتکاف قم خاطرنشان کرد: امروزه اعتکاف به صورت فرهنگی جامع تبدیل شده است و در بسیاری از کشورها، این مراسم برگزار می گردد.

وی افزود: امروزه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان، اعتکاف نهضت معنویت خواهی در ایران اسلامی نهادنیه شده است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha