سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
کد خبر: 349901
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
نورمفیدی

حوزه/ آل سعود با ادعای مسلمانی، مردم بیگناه را به قتل می رساند و با بی شرمی مانع امداد رسانی به مردم مظلوم یمن می شود، مسلمانان اعم از شیعه وسنی یک هدف مشترک دارند و فقط مسیرها متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آیت الله نور مفیدی، امروز در جمع دانش پژوهان جامعه المصطفی(ص)  گرگان، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، اظهار کرد: مسلمان باید در مقابل مسلمان و غیر مسلمان شرح صدر و حس  انسان دوستی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: انسان وقتی خود را در مقابل خداوند حقیر وکوچک میداند نباید دچار استکبارشود زیرا تکبر از خداوند است و برای بنده خداوند معنایی ندارد.

نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد: انبیاء واولیاء الهی در مقابل خداوند و خلق خداوند متواضع بودند و خداوند در قرآن طاغوتیان را با خصوصیات استکبار وخودخواهی معرفی می کند.

امام جمعه گرگان با اشاره به در خواست حضرت موسی (ع) از خداوند متعال برای داشتن شرح صدر هنگام حضور در مقابل فرعون، تصریح کرد: بندگان خوب خداوند داری سعه صدر بودند و همواره این موضوع را مسئولیتی از طرف خداوند می دانستند.

نماینده ولی فقیه گلستان با اشاره به رمز شایستگی انسان، بیان کرد: بندگی خداوند یکی از رموز شایستگی خداوند است که  با تسلیم در برابر اوامر الهی حاصل می شود.

وی با بیان سخنی از امام (ره) که علم حجاب اکبر است، اذعان کرد:اگر بین انسان و خداوند رابطه ای نباشد علم به تنهایی نمی تواند مفید باشد و وزرو وبال  و اتشی است که گریبانگیر صاحب علم و دیگران  می شود.

امام جمعه گرگان در ادامه با بیان ویژگی عبادی امام موسی کاظم(ع)گفت: امام موسی کاظم (ع) سالهای طولانی در زندان به سر بردند که بخاطر ظلم سلاطین عباسی بود و ایشان در تمام طول مدت حضور در زندان مشغول عبادت و سجده های طولانی بودند واز خداوند طلب مغفرت می کردند.

آیت الله نورمفیدی با بیان مطلبی از محمد بن حسن شیبانی از علمای حنفی اهل سنت در خصوص عبادت امام موسی کاظم (ع)، ادامه داد: امام موسی کاظم (ع) در مدت 12 الی 14 سالی که در زندان به سر می بردند هروز صبح بعد از نماز صبح سر به سجد می گذاشتند و تا نماز ظهر سجده ای با حضور قلب داشتند و برای نماز ظهر سر از سجده بر می داشتند.

امام جمعه گرگان با اشاره به جنایات عربستان در کشتار مردم مظلوم یمن گفت: آل سعود با ادعای مسلمانی، مردم بیگناه را به قتل می رساند، در حالی که حتی یک گلوله به سمت اسرائیل که مردم مظلوم غزه و فلسطین را قتل عام کرد، شلیک نکرد و مانع از امداد رسانی برای مردم مظلوم یمن شد.

وی با اشاره به مسئولیت طلاب جامعه المصطفی(ص) در بازگشت به کشور خود، تأکید کرد: طلاب جامعة المصطفی(ص)  باید به انتقال آموخته های خود با سعه صدر برای هدایت افراد بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در ادامه با بیان روایتی در خصوص هدایت انسان ها با انجام اعمال عبادی، بیان کرد: طلاب و دانش پژوهان این مجموعه باید به دعوت هم نوعان خود با عمل بپردازند؛ زیرا دعوت به تقوا با زبان کفایت نمی کند و با عمل تأثیرگذارتراست .

آیت الله نورمفیدی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) در یاری رساندن به انسان های دیگر، گفت: پیامبر (ص) می فرماید "اگر مسلمانی متوجه شود انسان دیگری نیاز به کمک دارد و دریغ کند مسلمان نیست"، در جای دیگر می فرماید "اگر کسی صبح کند و به امور مسلمان دیگری نپردازد، مسلمان نیست"؛ بنابراین اگر در جای دیگری از این عالم مسلمانی مظلوم واقع شود باید همه مسلمانان دست به دست هم بدهند و آنها را یاری کنند.

وی در پایان با بیان هدف مشترک شیعه وسنی تصریح کرد: مسلمانان اعم از شیعه وسنی یک هدف مشترک دارند و فقط مسیرها متفاوت است و آن هم این است که شیعیان از مسیر اهل بیت(ع)  حرکت می کنند و اهل سنت از طریق صحابه پیامبر(ص) این راه می پیمایند.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه همه بندگان، خانواده خداوند محسوب می شوند، افزود: محبوترین بنده نزد خداوند کسی است که بیشترین نفع را به بندگان دیگر برساند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha