شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 350152
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
اباذر بیگی

حوزه / مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، رونق مساجد و بهره گیری از فضای های دینی و فرهنگی مروج ارزش های الهی و مصونیت از آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام اباذر بیگی عصر امروز در اولین جشنواره خانواده برتر بارویکرد سبک زندگی اسلامی، با تبیین نقش مساجد در احیای سبک زندگی اسلامی اظهارداشت: اعتقاد به مکتب جهان بینی و معادشناسی در مقابل مادی گرایی و مکتب لاییک در جامعه امروزی بر برتری دین مبین اسلام در سراسر جهان تاکید دارند.

وی، بر طراحی زندگی هدفمند و سعادتمند در مکتب اسلام اشاره کرد و افزود: نزول آیات و کتب الهی از طریق پیامبران و وجود پیشوایان دینی در هدایت و رهنمون ساختن انسان ها در مسیر مستقیم برای روشنگری و هدایت بشر به سوی سعادت و جاودانگی گویای این مهم است که اسلام دین برتر و کامل است.

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی اذعان داشت: پیامبراکرم(ص) در میان انسان‌ها دو چیز گرانبها، قرآن و عترت را به امانت گذاشته اند، تا انسان ها با بهره گیری از این دو گنج با ارزش بتواند در برنامه ریزی زندگی و نیل به سعادت دنیوی و اخروی موفق باشند.

حجت الاسلام بیگی، بر لزوم احیای سبک زندگی اسلامی در جوامع امروزی تاکید کرد و افزود: نمونه کامل سبک و سیاق زندگی اسلامی را می توان در سیره و روش زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) و علی(ع) دریافت نمود چراکه ائمه اطهار(ع) بهترین و برگزیده ترین اسوه برای زندگانی بشر در تمامی اعصار هستند.

وی، ترویج حیا و عفت را مایه امنیت و آرامش و دوری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: استفاده از مکان های فرهنگی و دینی همچون مساجد سرمنشا تحول و ترویج ارزش های دینی هستند به گونه ای که پیامبر گرامی اسلام در مساجد سنت حسنه ازدواج، تربیت شاگردان، تعلیم و تعالم و زمینه های بلوغ فکری را مهیا و پرورش می دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha