جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی

حوزه/ دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به این که طرح تلاوت نور در 29 هزار مسجد کشور برگزار می شود، گفت: در 7 هزار مسجد علاوه بر طرح تلاوت قرآن، به تفسیر نیز پرداخته می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی شامگاه چهارشنبه در دیدار اعضای ستاد عالی کانون های مساجد کشور با حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه ترویج و توسعه قرآن در مساجد یکی از ماموریت های این نهاد در سال های اخیر بوده است، اظهار داشت: مومنین در قالب طرح تلاوت نور هرشب در مساجد یک صفحه قرآن را قرائت می کنند.

وی با بیان اینکه امروز در مساجد به قرآن کریم بیشتر از عترت اهتمام ورزیده می شود، گفت: این طرح فراگیر به عنوان مهم ترین طرح قرآنی کشور این پیام را به افراد مغرض و دشمنان دین منتقل کرد که شیعیان در کنار اهل بیت(ع) به قرآن اهتمام خاصی دارند و به عنوان راهنمای دین عمل می کنند.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه این طرح در 29 هزار مسجد کشور برگزار می شود، گفت: در سال های اخیر علاوه بر ارسال 800 هزار نسخه کتاب تلاش کردیم که کتاب های تفسیری را به ائمه جماعات بدهیم تا از ظرفیت تفسیر و تدبیر در قرآن بهره بگیرند و به دیگران نیز انتقال دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی با بیان اینکه با همکاری فضلای حوزه علمیه تفسیر همراه نیز تدوین شد تا مطالب مفید از سوی ائمه جماعات به نمازگزاران ارائه شود، گفت: اعتقاد داریم تفسیر قطره ای آثار بسیار مثبتی خواهد داشت. 

وی افزود: در 7 هزار مسجد علاوه بر طرح تلاوت قرآن، به تفسیر نیز پرداخته می شود.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه قرآن در مقابله با تهاجم فرهنگی نقش نخست را برعهده دارد، گفت: برای پیروزی بر دشمنان باید از ظرفیت قرآن کریم بهره گیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی با بیان اینکه امروز طرح تلاوت نور در مدارس و بسیاری از دانشگاه ها و ادارات نیز در حال اجرا است، گفت: در برخی از زندان ها نیز که نماز اقامه می شود، طرح تلاوت قرآن اجرا می شود.

وی در پایان با بیان اینکه نگارش قرآن به رسم الخط ایرانی یکی دیگر از اقدامات این نهاد دینی بوده است، گفت: در گذشته نیز این رسم وجود داشت که قرآن را کتابت می کردند؛ امروز با همکاری انجمن خوشنویسان، استاد بنی رضی از اساتید خوشنویسی، قرآن را در طول چهارسال کتابت کرد.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha