یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 350335
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
حجت الاسلام همتیان - تهذیب حوزه قم

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه قم گفت: دلی که در آن یاد و ذکر خدا نباشد، دل نیست، باید او را زیر گل دفن کرد؛ چرا که دلی که در آن یاد و نام خدا نباشد، محفلگاه شیطان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان، معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم، در جمع طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، به بیان نکات اخلاقی در خصوص ویژگی های انسان متقی پرداخت و با بیان این‌که حوزه های علمیه محل نزول فرشتگان و ملائکه الله است، اظهار داشت: در اینجایی که شما طلاب نشسته اید، بنا به فرمایش صریح پیامبر اعظم(ص) «محل نزول فرشتگان» است، پس قدر آن را بدانید و از آن برای دست یابی به کمالات معنوی و اخروی استفاده کنید.

وی با اشاره به روایت «إن معلم الخير يستغفر له دواب الأرض و حيتان البحر و كل ذی روح فی الهواء و جميع أهل السماء و الأرض»، گفت: امام صادق(ع) در این روایت به نقل از آخرین پیامبر خیر و رحمت حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) بیان می کند که «تمام جنبندگان روى زمين و ماهي‌هاى درياها و هر موجودی در هوا و همه اهل آسمان و زمین است، براى كسى كه آموزگار خوبيهاست درخواست آمرزش میکنند»، پس شما طلاب باید به خود افتخار کنید که در این راه تعلیم دیده و در آینده می خواهید مروج این معارف آسمانی شوید.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان، با تأکید بر این که دلی که در آن گناه باشد، محفلگاه شیاطین خواهد شد، تصریح کرد: دلی که در آن یاد و ذکر خدا نباشد دل نیست، باید او را زیر گل دفن کرد؛ چرا که دلی که در آن یاد و نام خدا نباشد، محفلگاه شیطان خواهد بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم، تصریح کرد: انسان با انجام فرایض دینی و مستحبات آن چنان می تواند پرواز و رشد کند که همنشین او فرشتگان باشد و عده ای دیگر با غرق در مادیات و گناه حتی متوجه سقوط خود تا قعر بدبختی و فساد نمی شوند.

وی به روایتی دیگر از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: بنا به فرمایش رسول گرامی اسلام حضرت محمد(صلی الله علیه و آله)، به هر طریقی که زندگی کنید، در آخرت نیز همان گونه زندگی خواهید کرد، پس تلاش کنید همنشینان و رفقای خود را از اهل بیت(ع) و شهدا انتخاب کنید، تا إن شاءالله در آخرت نیز با همان بزرگواران محشور شوید.

این استاد حوزه، با بیان این که بسیاری از مردم جهان، تاکنون به حقیقت هستی عالم پی نبرده اند، گفت: اگر چه بشر خاکی در علوم مادی و کیهانی و طبیعی و زمینی پیشرفت های زیادی را به همراه داشته، اما یکی از عیوب بزرگ آن که تا کنون نیز ادامه دارد این است که حقیقت اصلی زندگی را درک نکرده و صاحبش را آن‌گونه که باید باشد، را نمی شناسد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم، در پایان سخنان خود، با بیان این که اگر انسان صاحب خود را شناخت و به فلسفه وجودی خویش پی برد، سعادت مند خواهد شد، تصریح کرد: اگر انسان صاحبش که همان پروردگار متعال باشد را شناخت و فهمید مالک و صاحبی دارد، خود را به بیگانه یعنی «شیطان» نمی فروشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha