شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماه شعبان

حوزه/مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهر الوان، با بیان این که مؤمنان با استغفار و انجام کارهای نیک یاری رسان پیامبر(ص) هستند، گفت: شعبان بهترین فرصت برای استغفار و پاک کردن گناهان است.

حجت الاسلام احمد کعب عمیر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهر الوان استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به پایان ماه مبارک رجب و آغاز ماه شعبان اظهار داشت: ماه های مبارک رجب و شعبان زمینه ای برای ورود با معرفت انسان به ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان این که در حدیثی از پیامبر اکرم(س) آمده که «ماه شعبان ماه من است» خاطرنشان کرد: اعمال و ادعیه بسیاری برای این ماه در روایات وارد شده که باید مؤمنان انجام این امور عبادی را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

حجت الاسلام کعب عمیر، با اشاره به اهمیت و جایگاه قرائت مناجات شعبانیه در این ماه اظهار داشت: قرائت این مناجات همراه با تدبر در معانی آن می تواند مسیر زندگی انسان را تعیین کند.

وی بر لزوم آمادگی بیش از پیش مبلغان تأکید کرد و گفت: مبلغان افزون بر آشنایی بیش از پیش مردم با اعمال مستحبی آنان را برای ورود به ماه رمضان آماده کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ص) شهر الوان، به اعیاد شعبانیه در این ماه اشاره کرد و گفت: ولادت های ابتدا و وسط این ماه نشان دهنده فضیلت این ماه است و مؤمنان باید با پاسداشت این اعیاد بزرگ در تکریم شعائر الهی کوشا باشند.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر«أَلَا إِنَّ شَعْبَانَ شَهْرِي فَرَحِمَ اللَّهُ مَنْ أَعَانَنِي عَلَى شَهْرِي» اشاره کرد و افزود: پیامبر اعظم(ص) در این سخن بیان می کند که «این ماه، ماه من است و خداوند کسی را که در این ماه به من کمک کند، رحمت کند»، پس توجه به اعمال و ادعیه وارد شده در این ماه، می تواند سبب نزدیکی به خدا و رسولش شود.

حجت الاسلام کعب عمیر، با بیان این که مؤمنان با استغفار و انجام کارهای نیک یاری رسان پیامبر(ص) هستند، گفت: شعبان بهترین فرصت برای استغفار و شست و شوی گناهان گذشته است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهر الوان، شعبان را بهترین فرصت برای استغفار و بازگشت به خویشتن دانست و در پایان اظهار داشت: شعبان ماه تطهیر نبوی(ص) برای امت خویش است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha