یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌‌الاسلام چنانی شوش

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش گفت: یکی از برنامه های تحولی این مدرسه را رونق بخشیدن به تعداد کیفی طلاب و ارتقاء سطح علمی، تهذیبی آنهاست.

حجت الاسلام عبدالحسین چنانی، مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در اهواز، با اشاره به شیوه های جذب داوطلبین جدید ورود به مدارس علمیه، گفت: از بهمن ماه سال گذشته طرحی را در خصوص جذب و گزینش دانش آموزان ممتاز آغاز کردیم و بر مبنای همین طرح تعداد زیادی از دانش آموزان را برای ورود به مدارس علمیه آموزش دادیم.

وی به نحوه آموزش دانش آموزان اشاره کرد و افزود: کادر مدرسه علمیه، با اجرای ویژه برنامه های آموزشی-تفریحی، ضمن سرگرم کردن، آنها را با معارف دینی آشنا کرده و سپس با اجرای اردوهای تکمیلی آن دسته از افرادی که شرایط بهتری برای ورود به حوزه  داشتند، را جذب  کردند.

حجت الاسلام چنانی، یکی از برنامه های تحولی  این مدرسه علمیه را رونق بخشیدن به تعداد کیفی طلاب و ارتقاء سطح علمی-تهذیبی آنها برشمرد و تصریح کرد: مدیریت مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش، با اجرای دوره های اخلاقی برای دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان، سعی در جذب جوانان نخبه به حوزه داشته و این اقدام سبب کادر سازی برای آینده انقلاب اسلامی خواهد شد.

وی با بیان این که یکی از روش های جذب این مدرسه، اعزام طلاب جوان به مراکز تحصیلی است، افزود: هدف عمده ما از این اقدام، آشنا کردن نوجوانان و جوانان با فضای داخلی حوزه است؛ چرا که اغلب جوانان آشنایی و دید نسبتا مطلوبی از فضای داخلی مدارس علمیه نداشته و بدین سبب راه دانشگاه را در پیش می گیرند، ما برای جلوگیری از اسراف نیروهای با ارزش و انقلابی، این روش را در نظر گرفته و اجرایی کردیم.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش، با اشاره به اجرای برنامه های تربیتی-بصیرتی برای طلاب این مدرسه، گفت: اجرای دوره های کوتاه مدت اخلاقی، پخش کلیپ های سیاسی با هدف بصیرت افزایی به طلاب و دعوت از اساتید مجرب اخلاق و عرفان، بخشی از ویژه برنامه های این مدرسه علمیه بوده است.

حجت الاسلام چنانی، در پایان با اشاره به نزدیک بودن زمان اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس علمیه خوزستان، گفت: پس از اعلام نتایج و طی شدن مراحله مصاحبه و گزینش، مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش خود را برگزاری دوره اختبار و تثبیت آماده خواهد کرد که خوشبختانه برنامه و دوره های ویژه را برای آنها در نظر داریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha