یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حاجی صادقی

حوزه/ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه امروز روحانیت عقبه جبهه نیست، ابراز داشت: امروز که دشمن به دنبال تصرف قلب ها و مغزها است، روحانیت فرمانده این جبهه می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی شامگاه یکشنبه در «مراسم گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر و رونمایی از تمثال شهدای روحانی دفاع مقدس» که در مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از روش های هدایتی قرآن کریم توجه دادن به «یوم الله» می باشد، اظهار داشت: ما در دوران دفاع مقدس پیروزی های بزرگ و فتوحات بزرگی داشتیم، اما روز سوم خرداد به عنوان یوم الله شناخته شد که دلایل بسیاری دارد.  

وی با اشاره به اخلاص مثال زدنی رزمندگان در عملیات آزادسازی خرمشهر، ابراز داشت: یکی از مشکلات بنده به عنوان طلبه سپاه خرمشهر این بود که به رزمندگان جوان مخلص این عملیات بگویم اگر تاکنون شهید نشدید به معنای مغضوب شدن و مردودشدن شما نیست.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه شهید جهان آرا و یارانش با دستان خالی در دوران نقش آفرینی خود در دفاع مقدس می جنگیدند، گفت: زیر زمین خرمشهر زاغه مهمات بود، اما دفتر بنی صدر به جهان آرا و یارانش مهمات نمی داد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به پیام جهان آرا به آیت الله مشکینی، اظهار داشت: این فرمانده خرمشهر گفت « ما فرماندهان خیلی عرضه داشته باشیم شکم رزمندگان را با غذا و سلاح شان را با مهمات پر کنیم؛ اما اینجا ایمان پر است که می جنگد و پرکردن ایمان رزمندگان با علما و حوزه های علمیه است».

وی در ادامه به تشریح مجدد دلایل یوم الله شدن سوم خرداد اشاره کرد و ابراز داشت: فتح خرمشهر تجلی آیات الهی، نصرت دین خدا، ولایت مداری و تعبد کامل بود که همه این جملات در قالب پیام معروف امام راحل(ره) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، تجلی یافت. 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: فتح خرمشهر، گفتمان مقاومت را زنده کرد در حالی که امروز دشمن به دنبال تغییر آن است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه امروز دشمن به جمع بندی خطرناکی رسیده است، گفت: دشمن امروز می گوید خرمشهر گرفتن کارساز نیست، بلکه باید مغزهای آبادشده و دل های خرمی را که از اسلام ناب آباد شده اند را فتح کرد؛ به همین دلیل دست همه ما به سمت حوزه های علمیه است تا اجازه نفوذ دشمنان را به دل ها ندهد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تولد مجدد اسلام ناب بود، اظهار داشت: امروز استکبار رگ های حیاتی انقلاب را دقیق شناسایی کرده است و می خواهد رگ حیات اسلام را قطع کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه امروز روحانیت عقبه جبهه نیست، ابراز داشت: امروز که دشمن به دنبال تصرف قلب ها و مغزها است، روحانیت فرمانده این جبهه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تصریح کرد: دشمنان امروز می خواهند اسلام انقلاب را بگیرند و به ترویج اسلام افراطی یا سکولار بپردازند.

وی با بیان اینکه اسلام سکولار، دینداری غیر از انقلاب را ترویج می کند و می گوید با همه دوست باشید و با دشمنان مدارا کنید، گفت: گویندگان این سخنان فراموش نکنند ما با دشمن شخصی باید مدارا کنیم نه با دشمن دین خدا!

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه برخی گروه ها می خواهند تبری را بگیرند و در جلسات خصوصی به ما می گویند با دنیای امروزی باید بر سر منافع کنار آمد، تصریح کرد: قرآن به ما یاد داده است دعوای جبهه استکبار با شما بر اساس منافع نیست؛ چرا که آن ها با دین شما مشکل دارند؛ امروز نیز دشمنان می خواهند گفتمان انقلاب را قطع کنند.

گفتمان مقاومت در خطر است

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه در زیارت عاشورا با برائت از دشمنان به خداوند تقرب می یابیم، ابراز داشت: امروز گفتمان مقاومت در خطر است و دشمن عده ای را  پیاده نظام کرده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن به ما یاد داده است که جنگ جبهه باطل با حق تمام شدنی نیست، اظهار داشت: ممکن است نوع جنگ تغییر کند؛ اما جنگ همیشه است؛ امروز  دشمن به دنبال گرفتن خرمدل ها به جای خرمشهرها است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، ابرقدرت ها را به ذلت کشیده است، ابراز داشت: آمریکایی ها می گویند ما جملاتی در مذاکرات می گوییم، اما فرمایشات رهبری انقلاب همه کاسه و کوزه های ما را خرد می کند.   

وی در ادامه بر لزوم هموارسازی هدایت جامعه برای حرکت در مسیر بهشت تاکید کرد و گفت: درست است که کسی را نمی توان به زور به بهشت برد اما همین قرآن نیز می گوید جاده جهنم را نباید آسفالت کرد؛ جاده بهشت را باید برای جوانان هموار کرد. 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با بیان اینکه خرم دلی و خرم ذهنی ملت موجب عمر بیش از سه دهه انقلاب شده است، اظهار داشت: دشمنان امروز به دنبال فاصله انداختن میان امت و امام هستند.  

وی با اشاره به سه جمله معروف دشمنان، اظهار داشت: آن ها می گویند امت بی امام خطر ندارد، امام بی امت اقتدار ندارد اما امت متصل به امام شکست ندارد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان؛ داعش و عربستان و منافقین داخلی را راه انداخته اند تا نقطه اتصال امت با ولایت را قطع کنند.

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha