شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رجبی قرآن

حوزه/ امروز هر مشكلي در فضاي خانواده، جامعه و بين المللي به خاطر آن است كه به قرآن عمل نكرده ايم، اين كتاب الهي توصیه کرده که بايد در كنار هم باشيد نه اين كه در مقابل يكديگر اسلحه بكشيد.

حجت الاسلام رجبي، نفر اول مسابقات بين المللي قرآن كريم در رشته حفظ كل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مشهد، با بيان اين كه خداي متعال كتاب قرآن را به عنوان برنامه سعادت انسان ها قرار داده و آنها را زماني صاحب ارزش معرفي مي كند كه به دنبال اقامه و عمل به قرآن باشند، گفت: خواندن، حفظ، عمل و اقامه يعني نشر معارف در جامعه و به تعبير ديگر وارد كردن قرآن در زندگي تا  در رفتار، كردار، منش، برنامه، معاملات و ... تاثير گذار باشد.

*توصیه راهبردی امیرالمومنین(ع)

وی افزود: آنقدر اين كتاب ارزش دارد كه اميرمومنان (عليه السلام) مي فرمايند  «قرآن را رها نكنيد؛ اگر مي خواهيد سعادت دنيا و آخرت نسيبتان شود، بهترين مصداق حبل الهي قرآن است».

*از قرآن فاصله گرفته ایم

اين روحانی حافظ كل قرآن كريم با اشاره به اينكه امروز هر مشكلي در فضاي خانواده، جامعه و بين المللي به خاطر آن است كه به قرآن عمل نكرده ايم، گفت: اين كتاب الهي به ما ياد داده كه شما برادر هستيد و بايد در كنار هم باشيد نه اين كه در مقابل يكديگر اسلحه بكشيد، این در حالي  است كه كشورهاي مسلمان از قرآن فاصله گرفته اند.

*اقتصاد و سياست قرآنی

وي با بيان اين كه اقتصاد، سياست، فرهنگ و ... را باید از تعاليم قرآن فرا گرفت، ابراز داشت: يكي از بهترين راه هاي انس با قرآن، حفظ است كه ائمه(ع) و علما بسيار بر آن تاكيد كرده اند، زيرا خدا به حافظ اين كتاب الهي توفيق عنايت مي كند كه آيات را هر روز تكرار كند و اين امر راه خوبي براي تدبر، تفكر و تعمق در آيات الهي است تا پس از آن عملياتي شود.

حجت الاسلام رجبي در ادامه يكي از فعاليت هاي ارزشمند حوزه علميه خراسان را برگزاري كلاس هاي تفسير و حفظ قرآن در طول سال تحصيلي عنوان کرد و افزود:  اين كار يكي از امتيازهاي حوزه خراسان است.

*نظام آموزشی قرآن محور

وي افزود: با توجه به برگزاري برنامه هاي قرآني از پايه  اول تا دروس خارج، در نظام آموزشي حوزه علميه خراسان، اميدواريم شاهد تحقق فرمايش مقام معظم رهبري در زمينه رشد قرآني باشيم و با اجراي اين برنامه ها و تقويت چهره هاي قرآني، انشاءالله شاهد حضور افراد بيشتري از حوزه ها در مشاغل و محافل قرآني خواهیم بود.

نفر برتر مسابقات بين المللي قرآن كريم با اشاره به اين كه طبيعتا يكي از گروه هايي كه بيشترين حق را در امور قرآني دارد، چهره هاي حوزوي هستند، گفت: امسال بدون اغراق، در مسابقات كشوري اوقاف شايد بيشتر از 20-30 درصد شرکت کنندگان، طلاب بودند و بيشتر رتبه هاي كسب شده از آن طلاب و حوزويان بود.

*ضرورت تربیت طلاب قرآنی

وي با اشاره به اينكه اگر مردم ببينند كه طلاب از چهره هاي برتر قرآني هستند، قطعا تاثيرگذار خواهد بود، ابراز داشت: بنابراين طلاب توانمندي بالايي دارند و برنامه هاي حوزه بهترين راه ها براي نشان دادن توانمندي طلاب در عرصه هاي قرآني است.

اين روحانی حافظ كل قران كريم افزود: كسب رتبه هاي قرآني موجب سرافرازي حوزويان مي شود و يكي از مهمترين افتخارات من اين بود كه در لباس روحانيت افتخار كسب كردم.

*تقدیر از مسئولان حوزه خراسان

حجت الاسلام رجبي در پایان با تقدیر از حمایت های آيت الله واعظ طبسي، مدير عالي حوزه علميه خراسان و مسئولان اين حوزه به ویژه حجت الاسلام والمسلمين فرجام، تصريح كرد: اگر همه مسئولان اين گونه باشند، شاهد رشد طلاب خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha