دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
89

گفتمان دینی گروه‌های اجتماعی با موضوع «آسیب‌ها و چالشهای فضای مجازی» با حضور ۱۵۰ مبلغ و مبلغه در شهرستان گناباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از گناباد، به همت اداره تبلیغات اسلامی گناباد گفتمان دینی  با موضوع «آسیب‌ها و چالشهای فضای مجازی» با حضور ۱۵۰ مبلغ و مبلغه در سه نقطه شهری و روستای این شهرستان برگزار شد.

روح‌الله مومن نسب ، در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی  همچون فیسبوک، واتس آپ، لاین، تانگو و...، هم اکنون در همه ابعاد زندگی بشر نفوذ کرده گفت: ناآگاهی از خطرات این فضا موجب آسیبهای متعدد می‌شود، به گونه ای که اینک این موضوع به‌عنوان یک دغدغه جهانی شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی خارجی به حدی آسیب‌زا هستند که مستقیماً سست کردن بنیان خانواده را هدف قرار داد تصریح کرد: تربیت حاصل از حضور در شبکه های اجتماعی و استفاده از محصولات این فضا متناقض با تربیت خانوادگی و هنجارهای اجتماعی است و موجب شکاف و از هم پاشیدگی در روابط افراد با یک دیگر و پاشیده شدن بذر تردید و بدبینی در خانواده هاو جامعه میشود.

این کارشناس فضای مجازی با تاکید بر اینکه ما باید در استفاده از شبکه های اجتماعی در راه هدف و هویت و فرهنگ ناب اسلامی گام برداشته افزود: شبکه های اجتماعی تلاش می کنند تا با تاثیر بر سبک زندگی اسلامی افراد، به مرور زمان جهان بینی آنان را نیز مورد حمله قرار داده و با جایگزین کردن فرهنگ غربی و ضد دینی، فرهنگ غنی ایشان را در تزلزل و سقوط محض قرار دهند.

وی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی خارجی به حدی آسیب‌زا هستند که در واقع این شبکه‌های اجتماعی شبکه‌های ضد اجتماعی هستند.

مؤمن‌نسب‌ یکی از آسیب‌های جدی دیگر استفاده از این نرم‌افزارها و سایت‌های اجتماعی را جاسوسی و دسترسی سرویس‌های اطلاعاتی غربی به حریم خصوصی و زندگی افراد دانست و تصریح کرد: ضروری است مردم به استفاده از نرم‌افزارها و سایت‌های اجتماعی داخلی سوق داده شوند تا آسیب‌های احتمالی به حداقل برسد.

شایان ذکر است، این گفتمان در مدرسه علمیه خواهران روستای دلوئی، حوزه علمیه شهر کاخک و همچنین ویژه روحانیون مستقر و طرح هجرت در محل اداره تبلیغات اسلامی گناباد نیز برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha