یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: از بین بردن محیط زیست از نظر اخلاق و شرعی صحیح نیست؛ زیرا از بردن آن قطعا دِینی را همراه خواهد داشت و انسان مدیون خواهد بود.

 به گزارش خبر گزاری «حوزه»، معظم له امروز در دیدار با مدیر کل محیط زیست استان قم با بیان اینکه هدف از خلقت انسان برای اطاعت و پرستش خدای یگانه می باشد، اظهارداشتند: خدای متعال مربیانی را از جنس بشر در کنار و اختیار انسان قرار داده تا بشر را هدایت کنند.

 حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: انسان با وجود این مربیان قطعا اگر اعتقاد به آخرت، کمال و جهان پس از مرگ داشته باشد می تواند همان طور که از او انتظار می رود عمل کند و ارزش وجود خود را که همان خلیفه الهی  و جانشینی برای خدا است با تمام و کمال به نمایش بگذارد.

ایشان با اشاره به این که محیط زیست یک محیط مردمی است و انسان برای ادامه حیات خود نیازمند به محیط زیست است خاطر نشان ساختند: جنگل و منابع طبیعی محیط بسیار خوب و منبع بزرگ اکسیژن است باید از این ظرفیت برای به  سلامت و سعادت جامعه  بهره گرفت.

ایشان اظهار داشتند: دنیا و موجوداتی که در آن هستند برای لهو و لعب آفریده نشدهاند، بلکه همه در حال تسبیح ذات الهی اند و   از بین بردن محیط زیست از نظر اخلاق و شرعی صحیح نیست؛ زیرا از بردن آن قطعا دِینی را همراه خواهد داشت و انسان مدیون خواهد بود.

 معظم له  گفتند: محیط زیست و آنچه در دنیا وجود دارد؛ امانتی در دست انسان است حفظ این امانتی وظیفه همگانی است و از بردن و تخریب آن گناه به حساب می آید.

 حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند: انسان باید بداند خدا همه این موجودات را برای تکامل او آفریده و در اختیار بشر گذاشته است و باید شکر گزار این نعمت باشیم و با مواظبت و  عدم تخریب آن به عهد خود وفا کنیم.

 انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha