جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حبیب مقدم- آذربایجان غربی

حوزه/ بزرگان حوزه در طول سال فقط چند روز خاص مانند عاشورا و اعیاد فطر و قربان، درس ها را تعطیل می کردند و بیشتر اوقات را به فعالیت علمی می پرداختند.

حجت الاسلام حبيب مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در اروميه، به برنامه هاي تابستاني حوزه علميه آذربايجان غربي اشاره كرد و اظهار داشت: آذربایجان غربی در کنار فعالیت های آموزشی، پژوهشی، تهذیبی و ... معمول،، برنامه هایی را به صورت ویژه در تابستان اجرا می کند.

وي افزود: یکی از مسایلی که مدیریت آذربایجان غربی به آن توجه ویژه دارد، بحث کاهش تعطیلات است که با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می شود كلاس هاي تابستانه بصورت هدفمند و در راستای بهره مندی طلاب از فرصت تعطیلات و دروس حوزوی برگزار شوند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه آذربایجان غربی، غنیمت شمردن فرصت را بهترين سرمايه انسان دانست و افزود: لازم است که از تابستان و فرصتی که در اختیار ماست، بهترین بهره علمی و معنوی را ببریم، امام علی(ع) می فرمایند: «فرصت ها به مانند ابرها در گذر هستند»، پس باید متوجه باشیم که همیشه فرصت ها زود از دست ما می روند وما بايد از زمان موجود براي كسب علوم و معارف اسلامی حداكثر استفاده را بكنيم.

حجت الاسلام مقدم خاطرنشان كرد: طلبه ای که می خواهد به مراتب بالای علمی و معنوی و به کمالات دست یابد، از زمان خود باید بهترین استفاده را بکند و از تعطیلات بکاهد. بزرگان حوزه در طول سال فقط چند روز خاص مانند عاشورا و اعیاد فطر و قربان، درس ها را تعطیل می کردند و بیشتر اوقات را به فعالیت علمی می پرداختند.

وی ادامه داد: مدیریت آذربایجان غربی توجه ویژه ای به كاهش تعطیلات تابستاني دارد و از سال 89 برنامه هایی را در جهت هدفمند کردن برنامه های تابستانه در دستور کار قرار داده است، بر این اساس امسال از اول ماه مبارک رمضان تا آخر این ماه، مدارس استان دایر هستند و برای طلاب پایه های اول تا چهارم برنامه هایی اجرا می شود.

حجت الاسلام مقدم با اشاره به لزوم ایجاد فضای با نشاط در بین طلاب، اضافه کرد: از جمله مسایل محوری در اين ايام بحث تحقيق و پژوهش است، طلابي كه در طول سال با صرف و نحو ادبیات عرب آشنا شده اند، در طول تابستان بر روی آیات و روایات بصورت عملی تجزیه و ترکیب را پیاده می کنند.

وي ادامه داد: اساتید قرآن در طول ماه مبارك رمضان در مدارس مستقر شده و با همكاري طلاب، به بحث هایي مانند جمع خوانی، تجوید، روانخوانی، حفظ و تدبر در قرآن مي پردازند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه آذربایجان غربی ابراز داشت: برنامه های ورزشی و تفریحی در كنار ساير برنامه ها جهت تقويت روحيه طلاب و ايجاد فضايي با نشاط تر در دستور کار قرار دارد. همچنین استفاده از اساتید اخلاق از دیگر برنامه های تابستانی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha