پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
ایوب رنجبر ماکو

حوزه/ مدیر مدارس علمیه ماکو گفت: پیروی از ولایت، عامل سربلندی و انسجام جوامع اسلامی در مقابل حکومت مستبدان می شود.

حجت الاسلام ایوب رنجبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به نقش ولایت فقیه در حکومت اسلامی، اظهار داشت: ولايت فقيه در امتداد رسالت پيامبران و ائمه اطهار(ع) است، همان گونه كه در زمان انبيا و اولياي الهي به رهبر و پيشوا نياز بود، در زمان فعلي هم ما به يك رهبر و پيشوا نيازمنديم.

وی، علت تلاش دشمنان اسلام برای کم رنگ کردن نقش و حضور ولی فقیه در جامعه را پی بردن آنان به تاثیرگذاری این جایگاه در بر هم زدن برنامه ها و فتنه هایشان دانست و افزود: اگر امروز متوجه هستيم كه نوك حملات پيكان دشمن ولايت فقيه را نشانه گرفته است به توجه آن به نقش و جايگاه ولي فقيه است كه در هيچ شخصيت و مقام ديگري در دنيا چنين نقشي وجود ندارد.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: رهبر به عنوان سكان دار جامعه و نظام اسلامي عمل مي كند و اطاعت از مقام معظم رهبري هم رديف با اطاعت از خداوند متعال و انبيا و اولياي الهي(ع) است، خداوند متعال در آيه 59 سوره نسا مي فرمايد: « يا ايها الذين آمنوا اطيعوا الله واطيعوا الرسول واولي الامر منكم»؛ یعنی اطاعت از ولي فقيه بر ما واجب و لازم است.

وی، اطاعت و سرسپردگی به ولی فقیه را عامل حفظ کشور از انحطاط و شکست خواند و گفت: فرمايشات ولي فقيه را بايد تک به تک در در عرصه های مختلف اجرایی كرد تا جامعه از انحطاط و تفرقه و درگيري مصون بماند، ولايت فقيه در جهت دهی جامعه اسلامی به مانند پدري آگاه و دلسوز است كه در بين خانواده با مديريت صحيح خود اتحاد و همدلي ايجاد مي كند و تمام نيروها و قابليت ها را به يك مسير درست و مشخص كه موجب رضايت و خواست الهي بوده و آرمان هاي نظام اسلامي و جامعه را به پيش مي برد، هدايت مي كند.

حجت الاسلام رنجبری خاطرنشان کرد: عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه های سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و نظامي لازم الاجرا و عملیلتی است، یقیناً در همه برهه ها، بخصوص در بخش هاي بين المللي كه دشمنان اسلام دندان طمع خود را براي لطمه زدن به نظام اسلامي ما تيز كرده اند، ما باید مطیع امر مقام معظم رهبری باشیم.

امام جمعه ماکو به عوامل پیروزی نهضت مستضعفان در برابر ستمگران تا بن دندان مسلح به سلاح گرم اشاره کرد و اظهار داشت: چند ركن عامل پيروزي و تداوم انقلاب اسلامی شد كه پذيرش ركن ركين رهبري ولی فقيه از مهم ترین آن ها است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha