دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر

حوزه / قاطعانه عرض مي‌كنم كه مجموعه حج و زيارت هيچ ترديدي در برگزاري حج امسال ندارد و به فضل خدا حج با قوت برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه حج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به اهميت برگزاري مراسم حج اظهار داشت: از جمله مسايل مهمي كه پيش روي ما است عمليات حج سالجاري است كه ان شاالله با شكوهتر از سال‌هاي گذشته برگزار خواهد شد، متاسفانه بعضا از گوشه و كنار خبرهايي به گوش مي‌رسد كه حج امسال بدليل شرايط خاص كنوني برگزار نخواهد شد و برخي رسانه‌هاي غير خودي در اين خصوص شيطنت مي‌كنند، بنده قاطعانه عرض مي‌كنم كه مجموعه حج و زيارت هيچ ترديدي در برگزاري حج امسال ندارد و به فضل خدا حج با قوت برگزار خواهد شد.

وي در ادامه ابراز داشت: براي اينكه امسال حج مطلوبي داشته باشيم بايد كارهاي آموزشي و توجيهي را توسعه دهيم كه بخشي از اين كار مهم بر عهده شما بزرگواران است، كه مي‌بايست اين آموزش‌ها را از طرق مختلف و بر اساس پتانسيل‌هاي موجود از قبيل برگزاري همايش‌هاي استاني، آموزش‌هاي اينترنتي و يا از طريق رسانه‌هاي ارتباط جمعي به زاير منتقل كرد تا ان شاالله بتوانيم بر مشكلات فائق آمده و دركمال آرامش حج را برگزار نماييم. وقوع هر گونه اتفاق و حادثه اي پيشگيري كنيم. به فضل خداوند برنامه‌هاي بعثه طبق سال گذشته در مكه و مدينه برگزار خواهد شد.

سرپرست حجاج ايراني در ادامه با تاكيد مجدد بر موضوع آموزش و توجيه پيش از اعزام حجاج بيان داشت: از همه عزيزان در خواست دارم موضوع آموزش و توجيه حجاج را با هماهنگي با معاونت فرهنگي بصورت گسترده محقق كنند. توجه به اين نكته ضروري است كه در جلسات آموزشي از انجام امور غير مرتبط كه وقت زايران و افراد تحت آموزش را تلف مي‌كند پرهيز شود، دقت شود در همايش ها، كلاس‌ها و جلسات آموزشي و توجيهي بيشترين وقت به موضوع آموزش زايران اختصاص يابد. همه عزيزان بايد اين مهم را مدنظر داشته باشند كه فرصت اطلاع رساني و برگزاري همايش ها، جلسات و كلاس‌هاي آموزشي بسيار محدود است و براي انجام آن بايد با يك برنامه ريزي دقيق صورت گيرد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر افزود: در خصوص حادثه جده نيز بر اساس اطلاعات بدست آمده جلسات محاكمه افراد خاطي شروع شده است و دادستان حكم اعدام را به عنوان اشد مجازات براي آنها درخواست كرده است كه وكلاي آنها تقاضاي تجديد نظر نموده و دادگاه به جلسه دوم كشيده شده است، اگر آنها قاطعانه برخورد كنند راه براي انجام عمليات عمره سال آينده هموار خواهد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha