یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده

حوزه/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بمباران تبلیغاتی دشمن برای جذب جوانان، خواستار تلاش گسترده تر حوزه و روحانیت در راستای مصون سازی جوانان در مقابل هجمه های فرهنگی شد.

حجت الاسلام والمسلمین وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تهران، با بیان این که جوانان مخاطبان حوزه و روحانیت هستند، گفت: اولین نکته در ورود به این مقوله، شناسایی نیازهای قشر جوان کشور درشرایط حاضراست، چرا که دشمن با طرق مختلف سعی دارد نیازمندی های جوانان را با تبلیغات مسموم خود مورد هجمه و هدف قراردهد.

وی با تأکید براین که باید متناسب با فهم و ذائقه جوان برای او خوراک فرهنگی پرجاذبه تهیه کرد، یادآورشد: درشرایطی که امروز شیوه بمباران تبلیغاتی دشمن متنوع و گسترده شده است، در وهله اول باید در نحوه ارتباط گیری و جلب اعتماد جوانان اهتمام خاصی داشته باشیم که البته این بحث کار تخصصی ویژه ای می طلبد و لازم است بصورت عام به مسائل نگاه کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جوانان نیازمندی های متنوعی دارند و ما باید به نوعی ورود کنیم که جوان هم بتواند راه صحیح را انتخاب کند و هم ورود ما بتواند در برابر زرق و برق دیگران، جاذبه داشته باشد و نیازمندی های فطری با شرایط موجود و نیازهای روحی و فکری او را پاسخ دهد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان این که باید بتوانیم ویژگی های اسلام ناب و فرهنگ دینی را با زبان جذاب و مناسب و مورد فهم جوانان تبیین کنیم، ابرازداشت: گاهی تبلیغات ما براساس آن چیزی است که خودمان تشخیص می دهم، شاید این نسخه برای ما جاذبه و مقبولیت داشته باشد، اما ممکن است برای جوان امروزی که مورد هجمه وسیع تبلیغات گسترده و مسموم قرار گرفته، جذابیتی نداشته باشد.

نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این که انتقال مطالب، زمانی موثر خواهد بود که در جلب اعتماد جوانان اثرگذار باشد، گفت: باید مجموعه آسیب هایی که درواقع برای این قشر و سایر اقشارجامعه مطرح است را شناسایی کرده و راه های مبارزه با آن با ارائه نیازمندی واقعی فکری جوانان به زبان روز و جذاب را به دست آوریم و این امر با ارتباط واقعی و جلب اعتماد و همنشینی با جوانان به دست می آید تا برای انتقال مطالب با مشکل مواجه نشویم.

313/34

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha